Data: 13.04.2021r

Temat kompleksowy: ,,Z kulturą za pan brat’’.

Temat dnia: ,, W kinie’’.

Cel ogólny:

– kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej

– wdrażanie do odbierania świata poprzez różne zmysły

– nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych

-rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel

1.Zabawa „Nastroje” – uwrażliwienie na nastroje innych ludzi: radość, smutek, zmęczenie, ciekawość, zdziwienie, próba odczytania emocji z przykładowej ilustracji.

2.Zestaw ćwiczeń porannych.

 Doskonalenie koordynacji ruchowej, rozwijanie wielu grup mięśniowych.

,,Mijanka’’–ĆWICZENIE ORIENTACYJNO-PORZĄDKOWE. Dziecko z rodzicem stają w przeciwległych kątach pokoju. Na sygnał rodzica zamieniają się miejscami, mijając się w biegu.

,,Wałek’’ –ĆWICZENIA MIĘSNI GRZBIETU. Dziecko przetacza się z leżenia tyłem do leżenia przodem. Leży na brzuchu, opiera brodę na dłoniach, w których trzyma skakankę. Lekko unosi tułów i powoli prostuje ramiona i wyciąga się w górę.

,,Kto silniejszy’’ –ĆWICZENIA SIŁOWE-MOCOWANIE. Dziecko z rodzicem siedzą przodem do siebie w siadzie rozkrocznym, dotykając się stopami. Wspólnie trzymają oburącz skakankę za końce. Opiekun przechyla się do leżenia na plecach i przeciąga dziecko do skłonu w przód, po czym zamieniają się rolami. Na hasło: kto silniejszy! przeciągają się i odchylają do tyłu w tym samym momencie.

3.„W kinie” – słuchanie wiersza.

 

Piegowaty Jaś z Radzynia

co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie

mieli dość Jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak

wszystko robił tam na opak,

głośno gadał, jadł, szeleścił,

ze sześć paczek chrupek zmieścił.

Potem czas na popijanie,

puszek z sykiem otwieranie,

tupot nóg i głośne śmiechy,

ależ Jasio miał uciechę!

Jaś się dziwił, że dziewczyna

żadna nie chce z nim do kina.

A koledzy też nie chcieli,

widząc Jasia osłupieli…

Pewnej soboty bez jego wiedzy

usiedli za nim jego koledzy,

jedli i pili głośno chrząkając,

i Jasiowi w fotel często stukając.

Jasia Pieguska złość już rozsadza!

A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…

„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie

 

4.Zabawa  ,,Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?.

Zadajemy  dziecku pytania. Dziecko ma określić ,czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie.

Pyt.1 W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami?.

Pyt.2 W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji?.

Pyt 3 W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć?.

Pyt.4 W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać?.

Pyt.5 W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając?.

5.Piosenka o literce ,,F’’

https://www.youtube.com/watch?v=e5pRuzVeyYA

6.„Coś na f ” – zabawa spostrzegawcza. Dziecko podaje nazwy przedmiotów znajdujących się w domu. Za pomocą gestów (klaskania, tupania) określa, czy w danym słowie występuje głoska f.

7..Zabawa słuchowa ,,W fotelu kinowym’’-dziecko siada wygodnie jak na fotelu kinowym i podaje nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach. Dziecko liczy sylaby w poszczególnych słowach.

8.Ćwiczenia gimnastyczne z maskotkami.

https://www.youtube.com/watch?v=NVI36d634Ow