Data: 15.04.2021
Temat kompleksowy: ,,Z kulturą za pan brat’’
Temat dnia: ,,Na koncercie’’.
Cel ogólny:
– kształtowanie właściwej postawy ciała
– rozwijanie wielu grup mięśniowych.
-kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej
-rozwijanie poczucia rytmu
1.Zestaw ćwiczeń porannych
https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc
2.Osłuchanie z piosenką ,,Grzeczne słówka’’.
https://www.youtube.com/watch?v=Br8mcZ6J1Nw
Grzeczne słówka
sł. Agnieszka Galica, muz. Danuta i Karol Jagiełłowie
Już od taty i od mamy,
te trzy słowa dobrze znamy,
które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.
Te magiczne słowa trzy,
pewnie znasz je także ty,
używajcie ich na co dzień, proszę was.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję,
to zwykle w życiu skutkuje,
niech dobre więc wychowanie,
na zawsze z tobą zostanie. (bis)
Ludzie dobrze wychowani,
tak mówiła nasza pani,
i to prawda, sprawdziliśmy, wierzcie mi,
te trzy słowa dobrze znają
i ich ciągle używają,
więc nie zapominaj o nich także ty.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…
Przestaliśmy już być mali,
więc będziemy nauczali,
jak używać tych magicznych, pięknych słów.
Aby świat był dużo lepszy,
ludzie stali się grzeczniejsi,
by obyczaj ten zagościł u nas znów.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…
Dziecko słuchając piosenki siedzi wygodnie i wykonuje dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową. Dziecko realizuje rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc. Dzieli zdania z piosenki na wyrazy i stuka dłonią o podłogę tyle razy, ile jest wyrazów w danym zdaniu.
3.„Jaki to instrument” – zagadki słuchowe.
Zadaniem dziecka jest odgadnąć, jaki instrument słyszy i go wskazać na ilustracji.
https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo
SAKSOFON
JANCZARY
4.,,Wesołe instrumenty” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się po dywanie w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie dziecko robi przysiady, na dźwięk klaszczących dłoni dziecko podskakuje.
https://www.youtube.com/watch?v=cD9ueu5w9EY
5.Karta pracy- znajdź na obrazku 10 różnic oraz dorysuj wg.wzoru-gitara.
6.Ćwiczenia gimnastyczne
– „Koncert muzyczny” – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dziecko leży na brzuchu, opiera głowę na dłoniach, złożonych jedna na drugiej. Na hasło: Koncert! unosi głowę i ramiona nad podłogę. Dłońmi stuka przed sobą o podłogę. Po chwili wracają do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.
– „Balet i inne tańce” – ćwiczenie ze wstążką w rytm muzyki. Dziecko porusza się w rytm muzyki – tańczy własny układ ze wstążką. Wykonuje obszerne ruchy ramionami, krążenia, wymachy, ruchy rąk w nadgarstkach. Zabawa trwa 2–3 minuty.