15 KWIETNIA 2021 -CZWARTEK

TEMAT KOMPLEKSOWY: Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

TEMAT DNIA: W TEATRZE

Cele: poznanie pojęcia teatr, rozwijanie umiejętności przeliczania, stosowania liczebników i orientacji w przestrzeni

 

  1. Ćwiczenia poranne :Gimnastyka dla Dzieci | Pozytywny Poranek | Free Mind of Child TV – Bing video
  2. „W teatrze” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat teatru z wykorzystaniem  

,, W teatrze”  Marlena Szeląg

W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,

 przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę…

 Wtem gasną światła w wielkiej sali,

wszyscy rozmawiać zaraz przestali.

 Do góry pnie się czerwona kurtyna,

bo właśnie spektakl się rozpoczyna.

Już scenografia wprawia w zdumienie,

 do zamku przeniesie nas przedstawienie.

 Wtem aktor wchodzi w złotej koronie

i siada dostojnie na wielkim tronie

 A z nim aktorka w sukni balowej,

 odgrywa rolę mądrej królowej.

Już słychać w dali trąby i dzwony,

poddani składają niskie ukłony.

Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,

a obok niego koń płowy stoi.

 Lecz koń ten nie jest żywą istotą,

jest rekwizytem, ręczną robotą.

 I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,

to w przedstawieniu jest ożywiony.

 I szybko tak mija mi czas w teatrze,

 a gdy się boję, na scenę nie patrzę!

Kiedy się smucę lub kiedy wzruszę,

 łezki w chusteczkę wytrzeć wnet muszę.

 Są też momenty wielkiej radości,

skąd tyle emocji w mym sercu gości?

 Teraz aktorzy zdejmują maski,

chyba czekają na widzów oklaski?

 Z uśmiechem nisko nam się kłaniają,

 wielkie uznanie i brawa dostają!

Czerwona kurtyna się opuściła

 i całą scenę znów zasłoniła.

Wtem błysły światła w wielkiej sali,

wszyscy ze swoich foteli wstali.

 I to już koniec jest przedstawienia

 – Teatrze magiczny, do zobaczenia!

 

  1. Zadajemy dziecku pytania do wysłuchanego utworu:

 W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?

 Po co chodzi się do teatru?

Jacy bohaterowie występowali w spektaklu, o którym opowiadał wiersz? Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze?

  Jakie emocje, uczucia może w nas wzbudzić przedstawienie teatralne? Czy byłeś w teatrze? Czy ci się  tam podobało? Jeśli tak, to dlaczego?

Co przedstawiają ilustracje?Oglądamy zdjęcia związane z teatrem

WteatrzeDzieckiemBadz.pdf – Dysk Google

  1. ,,Kurtyna w górę ,kurtyna w dół”-zabawa ruchowa. Dziecko porusza się w rytm ulubionej muzyki np. maszeruje. Na hasło kurtyna w górę wspina się na palce udając podnoszenie kurtyny. Na hasło kurtyna w dół kuca.
  2. „Który fotel w teatrze?” – zabawa matematyczna.

Rysujemy dziecku krzesła  6 w każdym rzędzie. Rzędów rysujemy też sześć. Następnie  prosimy by dziecko pokazało rząd 1-malujemy go na wybrany kolor. Potem tak samo robimy z kolejnymi rzędami. Następnie prosimy :pokaż 1 krzesło w 1 rzędzie,2 w 3 rzędzie.

  1. Karta pracy: wytnij obrazki, ułóż ,przyklej na kartce, pomaluj