15 KWIETNIA 2021 -CZWARTEK
TEMAT KOMPLEKSOWY: Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
TEMAT DNIA: W TEATRZE
Cele: poznanie pojęcia teatr, rozwijanie umiejętności przeliczania, stosowania liczebników i orientacji w przestrzeni
- Ćwiczenia poranne :Gimnastyka dla Dzieci | Pozytywny Poranek | Free Mind of Child TV – Bing video
- „W teatrze” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat teatru z wykorzystaniem
,, W teatrze” Marlena Szeląg
W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,
przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę…
Wtem gasną światła w wielkiej sali,
wszyscy rozmawiać zaraz przestali.
Do góry pnie się czerwona kurtyna,
bo właśnie spektakl się rozpoczyna.
Już scenografia wprawia w zdumienie,
do zamku przeniesie nas przedstawienie.
Wtem aktor wchodzi w złotej koronie
i siada dostojnie na wielkim tronie
A z nim aktorka w sukni balowej,
odgrywa rolę mądrej królowej.
Już słychać w dali trąby i dzwony,
poddani składają niskie ukłony.
Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,
a obok niego koń płowy stoi.
Lecz koń ten nie jest żywą istotą,
jest rekwizytem, ręczną robotą.
I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,
to w przedstawieniu jest ożywiony.
I szybko tak mija mi czas w teatrze,
a gdy się boję, na scenę nie patrzę!
Kiedy się smucę lub kiedy wzruszę,
łezki w chusteczkę wytrzeć wnet muszę.
Są też momenty wielkiej radości,
skąd tyle emocji w mym sercu gości?
Teraz aktorzy zdejmują maski,
chyba czekają na widzów oklaski?
Z uśmiechem nisko nam się kłaniają,
wielkie uznanie i brawa dostają!
Czerwona kurtyna się opuściła
i całą scenę znów zasłoniła.
Wtem błysły światła w wielkiej sali,
wszyscy ze swoich foteli wstali.
I to już koniec jest przedstawienia
– Teatrze magiczny, do zobaczenia!
- Zadajemy dziecku pytania do wysłuchanego utworu:
W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?
Po co chodzi się do teatru?
Jacy bohaterowie występowali w spektaklu, o którym opowiadał wiersz? Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze?
Jakie emocje, uczucia może w nas wzbudzić przedstawienie teatralne? Czy byłeś w teatrze? Czy ci się tam podobało? Jeśli tak, to dlaczego?
Co przedstawiają ilustracje?Oglądamy zdjęcia związane z teatrem
WteatrzeDzieckiemBadz.pdf – Dysk Google
- ,,Kurtyna w górę ,kurtyna w dół”-zabawa ruchowa. Dziecko porusza się w rytm ulubionej muzyki np. maszeruje. Na hasło kurtyna w górę wspina się na palce udając podnoszenie kurtyny. Na hasło kurtyna w dół kuca.
- „Który fotel w teatrze?” – zabawa matematyczna.
Rysujemy dziecku krzesła 6 w każdym rzędzie. Rzędów rysujemy też sześć. Następnie prosimy by dziecko pokazało rząd 1-malujemy go na wybrany kolor. Potem tak samo robimy z kolejnymi rzędami. Następnie prosimy :pokaż 1 krzesło w 1 rzędzie,2 w 3 rzędzie.
- Karta pracy: wytnij obrazki, ułóż ,przyklej na kartce, pomaluj