Data: 16.04.2021r

Temat kompleksowy: ,,Z kulturą za pan brat”.

Temat dnia: ,, W muzeum’’.

Cel ogólny:

– kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej

– rozwijanie słownika czynnego

– poznanie pojęć związanych z muzeum: eksponat, wystawa

-wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych

1.„Masaż na dobry humor” – czytamy dziecku wiersz. Dziecko wykonuje gesty zgodne z jego treścią:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.

Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.

Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.

Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

2.Wycieczka do muzeum” – wycieczka do muzeum. Kształtowanie szeroko rozumianej kultury.

https://www.youtube.com/watch?v=S1khQFcC1hE

Przypominam  o zasadach kulturalnego zachowania się w obiektach użyteczności publicznej.

Spójrzcie jakie muzea znajdują się w Polsce

 W każdym muzeum są gromadzone i prezentowane inne przedmioty.

Czy wiecie dlaczego gromadzimy różne rzeczy i pokazujemy je na wystawach?

Dzięki muzeum zdobywamy wiedzę o przeszłości;)

3.Posągi” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się swobodnie po pokoju w różnych kierunkach.

Na hasło : Posągi! – dziecko zatrzymuje się, przyjmuje dowolną pozę i pozostaje w niej nieruchome jak posąg aż do czasu, gdy usłyszy hasło: Muzeum! Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Wykonaj kartę pracy.

5.Zabawa matematyczna ,,Eksponaty’’

Do wykonania tego zadania potrzebne nam będą: patyki,liście,kamyki

Tworzymy „Muzeum zabawek”, gdzie eksponatami są rzeczy bliskie dziecku np.auto,lalka,kreda,zeszyt,książka. Zadaniem dziecka jest stworzyć zbiory eksponatów, porównać je ze sobą np. zmierzyć za pomocą patyków, liści lub kamyków.

6.Zabawa PRAWO-LEWO

Dziecko przemierza w labiryncie wyznaczoną trasę do muzeum. Porusza się, słuchając poleceń: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu,pokonując przy tym różne przeszkody.Miłej zabawy;)