Data: 13.04.2021r
Temat kompleksowy: ,,Z kulturą za pan brat’’.
Temat dnia: ,, W kinie’’.
Cel ogólny:
– kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej
– wdrażanie do odbierania świata poprzez różne zmysły
– nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych
-rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel
1.Zabawa „Nastroje” – uwrażliwienie na nastroje innych ludzi: radość, smutek, zmęczenie, ciekawość, zdziwienie, próba odczytania emocji z przykładowej ilustracji.
2.Zestaw ćwiczeń porannych.
Doskonalenie koordynacji ruchowej, rozwijanie wielu grup mięśniowych.
,,Mijanka’’–ĆWICZENIE ORIENTACYJNO-PORZĄDKOWE. Dziecko z rodzicem stają w przeciwległych kątach pokoju. Na sygnał rodzica zamieniają się miejscami, mijając się w biegu.
,,Wałek’’ –ĆWICZENIA MIĘSNI GRZBIETU. Dziecko przetacza się z leżenia tyłem do leżenia przodem. Leży na brzuchu, opiera brodę na dłoniach, w których trzyma skakankę. Lekko unosi tułów i powoli prostuje ramiona i wyciąga się w górę.
,,Kto silniejszy’’ –ĆWICZENIA SIŁOWE-MOCOWANIE. Dziecko z rodzicem siedzą przodem do siebie w siadzie rozkrocznym, dotykając się stopami. Wspólnie trzymają oburącz skakankę za końce. Opiekun przechyla się do leżenia na plecach i przeciąga dziecko do skłonu w przód, po czym zamieniają się rolami. Na hasło: kto silniejszy! przeciągają się i odchylają do tyłu w tym samym momencie.
3.„W kinie” – słuchanie wiersza.
Piegowaty Jaś z Radzynia
co sobotę szedł do kina.
Co sobotę wszyscy w kinie
mieli dość Jasiowych minek.
Bo ten piegowaty chłopak
wszystko robił tam na opak,
głośno gadał, jadł, szeleścił,
ze sześć paczek chrupek zmieścił.
Potem czas na popijanie,
puszek z sykiem otwieranie,
tupot nóg i głośne śmiechy,
ależ Jasio miał uciechę!
Jaś się dziwił, że dziewczyna
żadna nie chce z nim do kina.
A koledzy też nie chcieli,
widząc Jasia osłupieli…
Pewnej soboty bez jego wiedzy
usiedli za nim jego koledzy,
jedli i pili głośno chrząkając,
i Jasiowi w fotel często stukając.
Jasia Pieguska złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…
„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie
4.Zabawa ,,Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?.
Zadajemy dziecku pytania. Dziecko ma określić ,czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie.
Pyt.1 W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami?.
Pyt.2 W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji?.
Pyt 3 W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć?.
Pyt.4 W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać?.
Pyt.5 W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając?.
5.Piosenka o literce ,,F’’
https://www.youtube.com/watch?v=e5pRuzVeyYA
6.„Coś na f ” – zabawa spostrzegawcza. Dziecko podaje nazwy przedmiotów znajdujących się w domu. Za pomocą gestów (klaskania, tupania) określa, czy w danym słowie występuje głoska f.
7..Zabawa słuchowa ,,W fotelu kinowym’’-dziecko siada wygodnie jak na fotelu kinowym i podaje nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach. Dziecko liczy sylaby w poszczególnych słowach.
8.Ćwiczenia gimnastyczne z maskotkami.
https://www.youtube.com/watch?v=NVI36d634Ow