30 marca 2020
W tym tygodniu mówimy o wiośnie!!
TEMAT KOMPLEKSOWY:
PANI WIOSNA
TEMAT DNIA:
SZUKAMY OZNAK WIOSNY
1.,,Kotki”-zabawa z czworakowaniem. Dziecko lub dzieci chodzą na czworakach. Na hasło ,,Kotki piją mleczko!” zatrzymuje się siada na piętach, dłonie kładzie na podłodze i pochyla głowę. Miauczy jak kotek.
2.,,Wierzbowe kotki” dziecko ogląda wiosenne kotki na gałązkach zebrane podczas spaceru(jeśli jest taka możliwość) lub na obrazku.
Jakie są wiosenne kotki czyli bazie?-określamy jaki jest ich kolor, kształt. Czy są miękkie, puszyste? Porównujemy bazie z prawdziwymi kotkami.
3. Słuchanie wiersza Patrycji Siewiera-Kozłowskiej:
WIOSNA
PRZYSZŁA DO NAS DZIŚ WIOSNA,
ŁADNA,MIŁA, RADOSNA.
SŁONKIEM POŚWIECIŁA,
WIERZBOWE KOTKI ZBUDZIŁA.
DESZCZEM TRAWKĘ UMYŁA,
WIATERKIEM JĄ OSUSZYŁA.
KROKUSY BUDZIŁA PROMYKIEM,
BO SPAŁY NAD STRUMYKIEM.
I JESZCZE Z SAMEGO RANA
PRZYPROWADZIŁA BOCIANA.
Rozmowa na temat wiersza:
-Czym świeciła wiosna?
-Jakie kotki zbudziła?
-Czym umyła i osuszyła trawkę?
-Jaki kwiaty obudziła nad strumykiem?
-Kogo przyprowadziła z rana?
4. Narysuj po śladzie i pokoloruj obrazek.(na końcu strony)
5.,,Szukamy wiosny”-obserwacje przyrodnicze w ogrodzie lub parku.
Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu: pąki na drzewach i krzewach, zielona trawa, pierwsze kwiaty np. krokusy, żonkile.
6. Słuchanie piosenki ,,Maszeruje wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
7. Kolorowanie ilustracji przedstawiających wiosenne kwiaty.