30 marca 2020

W tym tygodniu mówimy o wiośnie!!

TEMAT KOMPLEKSOWY:

PANI WIOSNA

TEMAT DNIA:

SZUKAMY OZNAK WIOSNY

1.,,Kotki”-zabawa z czworakowaniem.  Dziecko lub dzieci chodzą na czworakach. Na hasło ,,Kotki piją mleczko!” zatrzymuje się siada na piętach, dłonie kładzie na podłodze i pochyla głowę. Miauczy jak kotek.

2.,,Wierzbowe kotki” dziecko ogląda wiosenne kotki na gałązkach zebrane podczas spaceru(jeśli jest taka możliwość) lub na obrazku.

Jakie są wiosenne kotki czyli bazie?-określamy jaki jest ich kolor, kształt. Czy są miękkie, puszyste? Porównujemy bazie z prawdziwymi kotkami.

3. Słuchanie wiersza Patrycji Siewiera-Kozłowskiej:

WIOSNA

PRZYSZŁA DO NAS DZIŚ WIOSNA,

ŁADNA,MIŁA, RADOSNA.

SŁONKIEM POŚWIECIŁA,

WIERZBOWE KOTKI ZBUDZIŁA.

DESZCZEM TRAWKĘ UMYŁA,

WIATERKIEM JĄ OSUSZYŁA.

KROKUSY BUDZIŁA PROMYKIEM,

BO SPAŁY NAD STRUMYKIEM.

I JESZCZE Z SAMEGO RANA

PRZYPROWADZIŁA BOCIANA.

Rozmowa na temat wiersza:

-Czym świeciła wiosna?

-Jakie kotki zbudziła?

-Czym umyła i osuszyła trawkę?

-Jaki kwiaty obudziła nad strumykiem?

-Kogo przyprowadziła z rana?

4. Narysuj po śladzie i pokoloruj obrazek.(na końcu strony)

5.,,Szukamy wiosny”-obserwacje przyrodnicze w ogrodzie lub parku.

Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu: pąki na drzewach i krzewach, zielona trawa, pierwsze kwiaty np. krokusy, żonkile.

6. Słuchanie piosenki ,,Maszeruje wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

7. Kolorowanie ilustracji przedstawiających wiosenne kwiaty.