Środa 08.04.2020r.
TEMAT DNIA: „ CZEKAMY NA ŚWIĘTA WIELKANOCNE”
Cele ogólne:
– rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek;
– wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych
– kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- „Zajączki” – zabawa paluszkowa.
Zajączki
Małgorzata Barańska
Pięć zajączków małych kica na polanie. Dziecko trzyma otwartą dłoń pionowo i porusza wszystkimi palcami.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk pierwszego zajączka, pozostałe cztery palce trzyma wyprostowane.
Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie? Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk i palec wskazujący pozostałe trzy palce trzyma wyprostowane.
Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie? Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk, palec wskazujący i środkowy, pozostałe palce trzyma wyprostowane.
Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? Zamyka w dłoni cztery palce.
Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? Zamyka i przytrzymuje dłonią wszystkie palce.
Pięć zajączków małych już do mamy kica. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca. Zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.
2. „Zagadki wielkanocne” – utrwalenie wiedzy o zwyczajach wielkanocnych.
– Usiadły na gałązce wierzby kotki, jak na obrazie. Są szare, puchate, pewnie już wiesz, że to… (bazie)
– Gdy skorupka jajka pęka, wychodzi z jajeczka. Wygląda wtedy jak mała, żółciutka kuleczka. (kurczak)
– Mogą zaszywać się w lesie lub skakać po łące. Mogą też być czekoladowe to … (zające)
– Wełniane ma trzewiczki, wełniane rękawiczki. (baranek)
3. „Wielkanocne zwierzątka” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje sylwety zajączka, kurczaczka i baranka w 3 wielkościach i dwóch kolorach (pomalowane przez dziecko), oraz tabelę. Dziecko porządkuje sylwety. Najpierw różnicuje rodzaje zwierząt, przyporządkowując je do odpowiednich tabel. Przelicza każdy z rodzajów. Następnie dokonuje klasyfikacji w zależności od koloru i wielkości.
|
4. „Kura znosi jajka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia.
Poruszamy się w rytmie podanym przez Rodzica. Na przerwę Rodzica dziecko rzuca kostką do gry, mówiąc: Kura znosi jajka. Ile ich zniosła?. Dziecko liczy i podaję liczbę oczek, a potem tyle razy mówi ko. Rodzic odgina kolejne palce, kontrolując wykonanie zadania.
5. „Kurka i pisanki” – Nauka piosenki, powtarzanie słów w rytm melodii piosenki, zaśpiewanie jej bez podkładu i z podkładem muzycznym.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk&list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2&index=2
„Kurka i pisanki” Tekst piosenki
Aj ja ja
Aj ja ja
- Pewna mała biała kurka,
Ukręciła pędzel z piórka,
Zniosła jaja o poranku,
I maluje je na ganku.
Ref: A ja jaj
Aj ja jaj
I pisanki robi z jaj x 4
Aj ja ja
Aj ja ja x 2
- Sto kolorów nałożyła
Listeczkami ozdobiła,
Przy tym cieszy się i skacze
Koko koko, głośno gdacze.
Ref: Ref: A ja jaj
Aj ja jaj
I pisanki robi z jaj x 4