Temat tygodnia: Wielkanoc

Temat dnia: Na świątecznym stole – 9.04

Cele:

  • ćwiczenia rozluźniające i zwiększające ruchomość w stawach
  • liczenie w dostępnym zakresie
  • budowanie wypowiedzi na temat świątecznych potraw – praca z obrazkiem
  • kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się przy stole

 

  1. „Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia.

Dziecko porusza się w rytm klaskany przez rodzica. Gdy rodzic przestaje klaskać, dziecko zatrzymuje się. Rodzic pokazuje kartonik z określoną liczbą kropek od 1 do 3, mówiąc: Kura znosi jajka. Ile ich zniosła?. Dziecko liczy kropki i mówią tyle razy „ko”.

  1. Na wielkanocnym stole – słuchanie wiersza K. Kuzior-Wierzbowskiej, swobodna rozmowa na temat jego treści. Rodzic czytając wiersz, pokazuje ilustracje związane z jego treścią: babę lukrowaną, cukrowego baranka, dwa kurczaczki. Rodzic wyjaśnia niezrozumiałe określenia: baba lukrowana, cukrowy baranek.

Na wielkanocnym stole

Katarzyna Kuzior-Wierzbowska

Stoją na stole baby lukrowane,

a między nimi cukrowy baranek. 

Pobekuje cicho, stuka kopytkami, 

bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.

 Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,

 na baranka groźnie oba popiskują.

 Więc mały baranek w inną stronę zmierza.

Kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.

 

  1. Zestaw ćwiczeń ruchowych

„Skaczące pisanki” – dziecko staje na wyznaczonej linii i skacze obunóż do końca pokoju.

„Zające na łące” – dziecko wykonuje zajęcze skoki (w przysiadzie najpierw przekładane są ręce, później nogi) do wyznaczonego miejsca.

„Mówiąca pisanka” – dziecko stoi, a rodzic rzuca piłkę, mówiąc: Rzuć, kucając / Rzuć, siedząc / Podskocz i rzuć. Dziecko wykonuje polecenia.

„Kaczuchy” – dziecko chodzi, naśladując kaczuszki (kaczy chód, machanie skrzydełkami i kuperkami).

„Zajączki” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic rozkłada na dywanie koła hula-hoop lub szarfę. Dziecko jest zajączkiem. Przy dźwiękach kołatki (lub klaskania) porusza się po pokoju, omijając koła. Gdy dźwięki kołatki ucichną, dziecko -zajączek zatrzymuje się przed kołem i wykonuje do niego skok, a następnie przysiad podparty.

„Kurczaki i zające” – zabawa ruchowa z elementami skoku i czworakowania. Na początku dziecko jest kurczakiem a później zającem. Rozkłada szarfy na dywanie. Dziecko biega przy dźwiękach muzyki. Dziecko- kurczak biega, podskakując, a dziecko-zając biegaj na czworakach. Gdy muzyka cichnie, dziecko zatrzymuje się przed szarfą i wskakuje do niej obunóż.