Data: 10.04.2020r

Temat kompleksowy: Czekamy na Święta Wielkanocne

Temat dnia: ,,Wielkanocne zwierzątka’’

Cel ogólny:

– Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.

– Umiejętność grupowania sylwet zwierzątek według wielkości i koloru

-Rozwijanie ekspresji ruchowej, płynności ruchu, siły, zwinności i umiejętności reagowania na sygnał.

1.„Zajączki” – zabawa paluszkowa.

Zajączki Małgorzata Barańska Pięć zajączków małych kica na polanie(Dziecko trzyma otwartą dłoń pionowo i porusza wszystkimi palcami). Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? (Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk pierwszego zajączka, pozostałe cztery palce trzyma wyprostowane). Pięć zajączków małych kica na polanie. (Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej). Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?( Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk i palec wskazujący pozostałe trzy palce trzyma wyprostowane). Pięć zajączków małych kica na polanie. (Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej). Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie? (Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk, palec wskazujący i środkowy, pozostałe palce trzyma wyprostowane). Pięć zajączków małych kica na polanie.( Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej). Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? (Zamyka w dłoni cztery palce. Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej). Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? (Zamyka i przytrzymuje dłonią wszystkie palce). Pięć zajączków małych już do mamy kica. (Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej). Kocha je ogromnie mama zajęczyca. (Zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi).

2.Zabawa dydaktyczna ,,Wielkanocne zwierzątka’’.

Rodzic przygotowuje sylwety zajączka, kurczaczka i baranka w 3 wielkościach i dwóch kolorach( pomalowane przez dziecko) oraz tabelę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Dziecko porządkuje sylwety. Najpierw różnicuje rodzaje zwierząt, przyporządkowując je do odpowiednich tabel. Dziecko przelicza każdy z rodzajów. Następnie dokonuje klasyfikacji w zależności od koloru i wielkości.

 

Czarny baranek Biały baranek
Duży baranek    
Średni baranek    
Mały baranek    

 

  Szary zajączek Biały zajączek
Duży zajączek    
Średni zajączek    
Mały zajączek    

 

  Żółty kurczak Biały kurczak
Duży kurczak    
Średni kurczak    
Mały kurczak    

 

3.,,Wyścig zajączków’’-zabawa ruchowa z elementem skoku. Rodzic wyznacza linie mety i startu w dwóch różnych końcach pokoju. Dziecko ustawia się na linii startu. Na sygnał rodzica dziecko skacze obunóż do linii mety. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4.,,Zajączek szuka norki’’- zabawa ruchowa na czworakach. Dziecko siedzi w siadzie podpartym w małej obręczy ( może być hula hop) – norce. Na hasło: Zajączek na spacer! dziecko porusza się na czworakach ,skokiem zajęczym. Na hasło: Zajączek do domu! Wraca do norki.

5.Poproś mamę o dużą miskę, wiaderko lub koszyk. Wybierz kilka małych pluszaków i poćwicz rzuty do celu. Zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodzica;) Kto wygra? Miłej zabawy;)

6.Utrwalenie słów i melodii do piosenki pt: ,,Piosenka Wielkanocna’’

https://miastodzieci.pl/piosenki/piosenka-wielkanocna/