Data: 14.04.2020r
Temat kompleksowy: Zwierzęta na wsi
Temat dnia: ,,Krowa’’
Cel ogólny:
-Doskonalenie dokładnego spostrzegania w celu wyodrębnienia różnorodnych zewnętrznych charakterystycznych cech zwierząt.
-Doskonalenie liczenia w danym zakresie.
-Uzmysłowienie dzieciom wartości płynących z picia mleka oraz spożywania produktów mlecznych.
-Poszerzenie wiedzy o zwierzętach gospodarskich (krowie).
1.Zestaw ćwiczeń porannych
– „Maszyny rolnicze” – rodzic rozdaje kółeczka. Dziecko trzyma je przed sobą
porusza się, udając traktor jeżdżący po polu lub inne maszyny znajdujące się w gospodarstwie.
– „Kurki” – rodzic rozkłada kółko- hula-hop. Dziecko maszeruje.
Na hasło rodzica: Kurki do kurnika! dziecko biegnie do kółeczka i zajmuje miejsce wewnątrz.
– „Świnki trzy” – dziecko chodzi na czworakach po pokoju. Na sygnał rodzica
naśladuje świnki – mówiąc: Kwi, kwi, kwi.
– „Ziemniaczki” – dziecko swobodnie chodzi po pokoju. Naśladuje zbieranie
ziemniaków – schyla się po nie do ziemi.
2.Rozmowa z dzieckiem na temat ilustracji ,,Zwierzęta na wsi’’
Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?, Jak wyglądają te zwierzęta?, Czy te zwierzęta różnią się wyglądem? Jakie zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku można spotkać w mieście? Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?
3.Rozwiązanie zagadki Marty Olechowskiej połączone z wykonaniem karty pracy.
Ma rogi na głowie i łagodne oczy,
Dostojnym krokiem po łące kroczy.
Czasami w łaty, czasami brązowa.
Czy już wiecie kto to?
To przecież jest …..
https://pl.pinterest.com/pin/789185534685093662/
Oglądanie obrazka krowy- omawianie jej wyglądu, wskazanie na obrazku wymion. Opowiadanie o tym, w jaki sposób doi się krowę? Co daje nam krowa?.Jak powstaje mleko(link poniżej)? Dlaczego należy pić mleko i jeść produkty mleczne? Czy krowa to zwierzę pożyteczne?
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik
KARTA PRACY -Połącz przedmioty z odpowiednimi zwierzętami.
KARTA PRACY: Żółta pętlą otocz produkty ,które mamy dzięki pszczołom,niebieską te które mamy od krów,czerwoną pętlą te,które mamy od kury,a zieloną te,które mamy dzięki owcom.
Karta pracy Tropiciele cz.2, str.14 ,,Zwierzęta na wsi’’
161602_Tropiciele.-Czterolatek.-Cz.-2.-Karty-pracy-13-16
4.,,Kulawy kogut’’- zabawa ruchowa z elementem podskoku. Dziecko porusza się po pokoju. Na hasło: Kulawy kogut! Dziecko skacze na jednej nodze. Na hasło: Kogut śpi!-kuca i odpoczywa.
5.,,Pokaż obrazek’’- zabawa liczbowa. Dziecko otrzymuje obrazek przedstawiający 1,2,3,4 sztuki zwierząt. Rodzic recytuje fragment wierszyka, wyliczanki a dziecko odnajduje właściwy obrazek i unosi go do góry.
-były sobie świnki trzy;
-aaa.. kotki dwa;
-weszły na płoty trzy małe koty;
-pieski małe dwa chciały przejść przez rzeczkę;
-trzy rogate kózki obgryzały brzózki;
-obok dąbrowy pasą się cztery krowy.
6.,,Zwierzęta dookoła’’-zabawa matematyczna. Wykorzystaj do tej zabawy powyższe sylwety zwierząt .Dziecko manipuluje nimi ,dokłada, odkłada i rozwiązuje zadanie.( Krowę należy pokolorować)
– Babcia przyprowadziła na łąkę 1 krowę łaciatą i 2 krowy brązowe. Ile krów przyprowadziła babcia na łąkę?
– Na pastwisku pasły się 2 krowy i 2 kozy. Ile razem pasło się zwierząt?
-Po pastwisku pasły się 4 krowy,2 krowy zapędzono do obory . Ile krów pozostało na pastwisku?
Do obejrzenia z dzieckiem:
https://www.youtube.com/watch?v=yqzUTPwgdwg