15 kwietnia
Temat kompleksowy: ,,Zdrowe przedszkolaki”
Temat dnia: ,,Zdrowe przedszkolaki”

Cele:
-usprawnianie ruchomych narządów mowy
-wdrażanie dzieci do dbania o zdrowe ciało i zęby
-wdrażanie do uważnego słuchania

1. ,,Przedszkolaki- figuraki- zabawa orientacyjno- porządkowa. Dziecko pląsa w rytm ulubionej muzyki. Kiedy wyciszamy muzykę przybiera wybraną pozę i próbuje pozostać w niej przez krótki czas bez ruchu.
2. ,,Zdrowe przedszkolaki”-profilaktyka logopedyczna. Czytamy wierszyk Patrycji Siewiery-Kozłowskiej ,,Zdrowe przedszkolaki” Dziecko wykonuje podane czynności.

Zdrowe przedszkolaki
skaczą i brykają
Na świeżym powietrzu                Dzieci klaskają językiem
                                                        Biorą głęboki wdech nosem i robią wydech
                                                          ustami-powtarzają 3 razy

Moc radości mają                            wypychają językiem policzki
Gra w piłkę,
podskoki                                            klaskają językiem
Harce na huśtawce                                          ruszają językiem góra-dół z szeroko otwartymi
                                                                     ustami.
A wiecie, skąd na to wszystko siłę mają?
Po prostu obiadek calutki zjadają:
Ziemniaczek,                                            wypychają językiem policzki
kotlecik ,
I surówka z warzyw                                       dokładnie oblizują językiem wargi
A na deser -owoc,                                                     a ręką głaszczą się po brzuszkach.

Jaki im się marzy.

3. ,,Dbamy o zdrowie”-zabawa dydaktyczna
Co trzeba robić, aby być zdrowym .Pokazujemy dziecku na migi czynności dzięki którym dbamy o zdrowie: mycie zębów, rąk ,jedzenie posiłków, bieganie, sen, gimnastykę. Dziecko zgaduje o jakiej czynności myślimy.

4 .Czytamy wierszyk ,,Tak czy nie”

„Tak czy nie” R. Piskorskiego
Kiedy ktoś ma brudne ręce i rękami tymi je
Czy powiecie, że to zdrowo bo ja nie
Kiedy ktoś nie myje zębów, szczotki, pasty ani tknie potem zęby go zabolą
Czy wam żal go bo mi nie
Gdy ktoś przed grzebieniem zmyka płacząc, że mu włosy rwie,
Czy go za to pochwalicie bo ja nie
Komu woda, mydło, szczotka niepotrzebne i nie w smak
Czy nazwiecie go brudasem bo ja tak.

5. Analizujemy treści wiersza – co w wierszu dzieci robiły źle – co powinny robić, żeby nie być nazywanym brudasem?
6. Pokazujemy dziecku obrazki z różnymi produktami i ustalamy ,które posiłki są zdrowe, a które nie.

 

7. ,,Chory i zdrowy przedszkolak”-Zabawa ruchowa przy muzyce smutnej https://www.bing.com/videos/search?q=muzyka+smutna+dla+dzieci&docid=607998851410169179&mid=7505DB1F258FCBF372D97505DB1F258FCBF372D9&view=detail&FORM=VIRE
i wesołej https://www.bing.com/videos/search?q=czekolada+piosenka&docid=608026403578448723&mid=5FC5C7088FC628BF44925FC5C7088FC628BF4492&view=detail&FORM=VIRE
Dziecko ruchem i mimiką ilustruje sytuacje w których jest chore i źle się czuje, a przy wesołej ,gdy chce się bawić.
8. Uczymy się piosenki ,,Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki”
https://www.bing.com/videos/search?q=witaminki+piosenka+youtube&&view=detail&mid=3FCB98AE68E47F5936A93FCB98AE68E47F5936A9&&FORM=VDRVRV
tekst piosenki
Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
słaby, mizerny, ponura mina,
a inny chłopcy silni jak słonie,
każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.

mówione: dlaczego Jasio wciąż mizernieje,
bo to głuptasek, witamin nie je

ref.: Witaminki ,witaminki,
dla chłopczyka i dziewczyki,
wszyscy mamy dziarskie minki,
bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
grusza pietruszka i kalarepka,
smaczne porzeczki, słodkie maliny,
to wszystko właśnie są witaminy.

mówione: Kto chce być silny zdrowy jak ryba
musi owoce jeść i warzywa

MNIAM! MNIAM
9. Kolorujemy wybrany owoc lub warzywo.