16.04.2020 Co słychać na wsi?
Cele:
- rozwijanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki i reagowania ruchem na sygnały
muzyczne;
- Ćwiczenia poranne
- Ćwiczenia tułowia – skłony Kogut zasypia.
Dzieci w siadzie klęcznym wykonują skłon tułowia w dół z dotknięciem głową kolan – kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto.
- Ćwiczenie równowagi – Na grzędzie.
Dzieci – kurki – przechodzą, stawiając nogę za nogą po sznurku w taki sposób, aby z niego nie spaść.
- Zabawy przy piosence U nas na podwórku.
https://www.youtube.com/watch?v=R2PX4tFSz7k
- Zabawa inhibicyjno- incytacyjna Staraj się dotknąć.
Dzieci poruszają się podskokami po pokoju. Kiedy rodzic wymieni nazwę jakiegoś przedmiotu, np. krzesło, ściana, stolik, zabawka, podłoga, szafka, jak najszybciej muszą go dotknąć.
- Słuchanie piosenki U nas na podwórku (sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak)
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Piesek szczeka: hau, hau, hau
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
- Kogut pieje, kurka gdacze
gęga gąska, kaczka kwacze.
– Daj nam szybko jeść.
- Krówka muczy, świnka kwiczy,
konik rży, a osioł ryczy.
– Zaraz dam wam jeść.
- Rozmowa na temat piosenki.
- Określanie tempa i nastroju piosenki.
- Zwrócenie uwagi na powtarzające się elementy.
- Nazywanie zwierząt, o których jest w niej mowa.
- Naśladowanie ich głosów.
- Ćwiczenia emisyjne – Jak zwierzątka.
Dzieci naśladują, na melodię piosenki, głosy różnych zwierzątek mieszkających w zagrodzie wiejskiej, np. ko, ko, kwa, kwa, mu, mu, be, be.
- Zabawa rytmiczna – Kotek i piesek.
Dzieci poruszają się po pokoju, naśladując sposób poruszania się wybranego zwierzątka; kiedy usłyszą melodię refrenu, rytmicznie wypowiadają jego tekst i klaszczą: Kotek miauczy: miau, miau, miau; piesek szczeka: hau, hau, hau.
- Zabawa Co robią zwierzątka?
Rodzic zadaje pytania, a dzieci odpowiadają słowami piosenki: Co robi kogut? – pieje;
Co robi kurka? – gdacze; Co robi gąska? – gęga; Co robi kaczka? – kwacze itd.
- Zabawa ruchowa– Polecenia rozwijanie umiejętności reagowania określonym ruchem na polecenia .
Dzieci poruszają się w rytm wyklaskiwany przez rodzica. Podczas przerwy wykonują
polecenia, np. Podnieście do góry prawą rękę… lewą rękę; stańcie na prawej nodze… lewej nodze; wyciągnijcie do przodu lewą rękę, a do tyłu – prawą rękę; prawą ręką dotknijcie głowy, a lewą – prawego kolana itp.
- Zabawa Posłuszne zwierzęta.
Dzieci wybierają sobie sylwety lub figurki zwierząt domowych i wykonują polecenia , ustawiając je w różnych miejscach, z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie. Np.
Połóżcie zwierzątko przed sobą. Połóżcie zwierzątko za sobą. Połóżcie zwierzątko z boku, z prawej strony. Teraz połóżcie je z boku, z lewej strony. Podnieście zwierzątko do góry. Gdzie się teraz znajduje?
Rodzic siada tak, jak siedzą dzieci, manipuluje swoim zwierzątkiem i prosi dzieci o określenie, w jakim miejscu się ono znajduje: przed, za, z prawej strony, z lewej strony.
- Lepienie z plasteliny figurek zwierząt z wiejskiego podwórka.
- Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez rodzica.