16.04.2020   Co słychać na wsi?

Cele:

  • rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki i reagowania ruchem na sygnały

      muzyczne; 

  1. Ćwiczenia poranne
  • Ćwiczenia tułowia – skłony Kogut zasypia.

Dzieci w siadzie klęcznym wykonują skłon tułowia w dół z dotknięciem głową kolan – kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto.

  • Ćwiczenie równowagi – Na grzędzie.

Dzieci – kurki – przechodzą, stawiając nogę za nogą po sznurku w taki sposób, aby z niego nie spaść.

  1. Zabawy przy piosence U nas na podwórku.

https://www.youtube.com/watch?v=R2PX4tFSz7k

  • Zabawa inhibicyjno- incytacyjna Staraj się dotknąć.

Dzieci poruszają się podskokami po pokoju. Kiedy rodzic wymieni nazwę jakiegoś przedmiotu, np. krzesło, ściana, stolik, zabawka, podłoga, szafka, jak najszybciej muszą go dotknąć.

  • Słuchanie piosenki U nas na podwórku (sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak)

Kotek miauczy: miau, miau, miau.

Piesek szczeka: hau, hau, hau

 Kotek miauczy: miau, miau, miau.

Piesek szczeka: hau, hau, hau.

  1. Kogut pieje, kurka gdacze

gęga gąska, kaczka kwacze.

– Daj nam szybko jeść.

  1. Krówka muczy, świnka kwiczy,

konik rży, a osioł ryczy.

– Zaraz dam wam jeść.

  • Rozmowa na temat piosenki.
  • Określanie tempa i nastroju piosenki.
  • Zwrócenie uwagi na powtarzające się elementy.
  • Nazywanie zwierząt, o których jest w niej mowa.
  • Naśladowanie ich głosów.

 

  • Ćwiczenia emisyjne – Jak zwierzątka.

Dzieci naśladują, na melodię piosenki, głosy różnych zwierzątek mieszkających w zagrodzie wiejskiej, np. ko, ko, kwa, kwa, mu, mu, be, be.

  • Zabawa rytmiczna – Kotek i piesek.

Dzieci poruszają się po pokoju, naśladując sposób poruszania się wybranego zwierzątka; kiedy usłyszą melodię refrenu, rytmicznie wypowiadają jego tekst i klaszczą: Kotek miauczy: miau, miau, miau; piesek szczeka: hau, hau, hau.

  • Zabawa Co robią zwierzątka?

Rodzic zadaje pytania, a dzieci odpowiadają słowami piosenki: Co robi kogut? pieje;

Co robi kurka? – gdacze; Co robi gąska? – gęga; Co robi kaczka? kwacze itd.

  1. Zabawa ruchowa– Polecenia rozwijanie umiejętności reagowania określonym ruchem na polecenia .

Dzieci poruszają się w rytm wyklaskiwany przez rodzica. Podczas przerwy wykonują

polecenia, np. Podnieście do góry prawą rękę… lewą rękę; stańcie na prawej nodze… lewej nodze; wyciągnijcie do przodu lewą rękę, a do tyłu – prawą rękę; prawą ręką dotknijcie głowy, a lewą – prawego kolana itp.

  • Zabawa Posłuszne zwierzęta.

Dzieci wybierają sobie sylwety lub figurki zwierząt domowych i wykonują polecenia , ustawiając je w różnych miejscach, z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie. Np.

Połóżcie zwierzątko przed sobą. Połóżcie zwierzątko za sobą. Połóżcie zwierzątko z boku, z prawej strony. Teraz połóżcie je z boku, z lewej strony. Podnieście zwierzątko do góry. Gdzie się teraz znajduje?

Rodzic siada tak, jak siedzą dzieci, manipuluje swoim zwierzątkiem i prosi dzieci o okre­ślenie, w jakim miejscu się ono znajduje: przed, za, z prawej strony, z lewej strony.

  • Lepienie z plasteliny figurek zwierząt z wiejskiego podwórka.
  • Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez rodzica.