Data: 16.04.2020r
Temat kompleksowy: Zwierzęta na wsi
Temat dnia: ,,Owca i baran’’
Cel ogólny:
– Zapoznanie ze znaczeniem hodowli owiec z uwzględnieniem korzyści.
– Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
-Poznanie procesu produkcji wełny.
– Kształtowanie mięśni grzbietu i nóg, równowagi, wyobraźni.
1.,,Czyj to głos?’’-ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie głosów zwierząt. Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej.
2.„Wełniana rodzinka” – rozmowa z dzieckiem. Rodzic przygotowuje obrazek przedstawiający owcę, barana, jagnię. Dziecko na podstawie ilustracji wskazuje różnice i podobieństwa między nimi, podaje nazwy zwierząt. Następnie odpowiada na pytanie: Dlaczego ludzie hodują owce?
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/BARAN-OWCA-JAGNI%C4%98-ZAGRODA.pdf
Karta pracy Tropiciele,str.13 Zwierzęta na wsi.
161602_Tropiciele.-Czterolatek.-Cz.-2.-Karty-pracy-13-16
3.Od owcy do swetra – historyjka obrazkowa.
Opowiedz co się dzieje na każdym obrazku. Powiedz skąd mamy wełnę z której powstają swetry. Jakie jeszcze ubrania mogą być zrobione z wełny.Czytanie globalne wyrazów; owca, wełna. Podziel na sylaby wyraz owca, wełna.
3.Koszyk skarbów– prezentacja motków wełny, ubrań z wełny, drutów do robienia ubrań( jeżeli nie mamy w domu takich materiałów proszę po prostu pokazać dziecku poniższe obrazki).
4.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15.
Część wstępna
– „W zagrodzie” – zabawa organizacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica (nazwa zwierzęcia gospodarskiego) dziecko zatrzymuje się i udaje podane zwierzę, np. świnię, kurę, owcę, kozę.
Część główna
– „U dziadka na wsi” – zabawa bieżna. Dziecko swobodnie biega przy akompaniamencie muzyki. Gdy muzyka cichnie, rodzic pokazuje obrazki przedstawiające zwierzęta gospodarskie. Dziecko musi zatrzymać się i podać nazwę zwierzęcia, które widzi na obrazku.
– „W chlewiku” – zabawa z elementem czworakowania. Na sygnał rodzica dziecko maszeruje na czworakach i naśladuje odgłosy świnek.
– „Liski i kurki” – zabawa bieżna. Rodzic dzieli pokój na pół (można użyć żółtej taśmy
malarskiej). Dziecko-kurka ustawiają się na końcu sali. Na sygnał rodzica musi
przebiec na drugą stronę. Przeszkodą jest rodzic.-lis, który stara się złapać kurę.
Jeśli mu się to uda, złapane dziecko ustawia się na linii, zmniejszając drogę
dla reszty( do zabawy można zaprosić rodziców, rodzeństwo).
– „Re-re kum-kum” – zabawa skoczna. Dziecko robi przysiad podparty. Na sygnał rodzica skacze, udając żabkę. Na hasło: Leci bocian! dziecko robi przysiad podparty – chowa się przed bocianem.
Część końcowa
– „Dumny gospodarz” – zabawa uspokajająca. Dziecko maszeruje w pokoju,
wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami.
5.Osłuchanie z piosenką ,,Śniadanko baranka’’