Środa 15.04.2020r.
Temat: „Koń i koza”
Cele ogólne:
– Posługiwanie się nazwami zwierząt z wiejskiego podwórka.;
– Wiązanie nazwy zwierzęcia z obrazkiem;
– Poznanie zwierząt dorosłych i ich dzieci;
– Kształtowanie wyobraźni ruchowej;
– Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: ko, kwa, beee, kwik, hau, gul, miau, mu, iha ha, gę .
- Zestaw ćwiczeń porannych
- „Rogate kózki”– zabawa ruchowa na czworakach. Dziecko-kózka w pozycji na czworakach stara się toczyć głową piłkę do wyznaczonego wcześniej miejsca.
- „Idzie koza do woza” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko szuka sobie miejsca – wozu i biega po wyznaczonym terenie. Na hasło: Koza do woza! Dziecko podbiega do swojego wcześniej wybranego miejsca. Na hasło: Koza na trawę! wraca i biega do czasu, gdy znowu usłyszy hasło.
- „Konik” Izabela Jackowska– gimnastyka buzi i języka.
Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, puku. Kląskanie językiem ze zmianą tempa.
Konik woła iha – ha. Czy potrafisz tak, jak ja? Powtarzanie iha – ha.
Raz jedzie powoli, a raz galopuje.
Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje. Kląskanie językiem ze zmianą tempa.
- „Koza i koźlątko, klacz i źrebię” – rozmowa na podstawie ilustracji.
http://obrazki.4ever.eu/zwierzeta/kozy-225336
http://obrazki.4ever.eu/zwierzeta/konie/konie-179147
Rodzic przygotowuje ilustrację przedstawiającą kozę z koźlątkiem oraz drugą – z klaczą i źrebakiem. Dziecko określa cechy charakterystyczne. Następnie podaje różnice i podobieństwa w wyglądzie pomiędzy koniem i kozą.
- „Zwierzęta w kolejce” – zabawa dydaktyczna.
Dziecko ma komplet zwierząt wiejskich – krowy, konie, owce, świnie. Porządkuje zwierzęta wg rodzaju, a następnie wg innych cech wskazanych przez Rodzica., np. z rogami, które dają mleko, na których można jeździć, których nazwa zaczyna się na o. Za każdym razem przeliczają zwierzęta; kontynuują rytmy rozpoczęte przez Rodzica, np. KR – O – KR – O, K – O – Ś – K – O – Ś; O – O – Ś – O – O – Ś.
5. “Ciocia Tecia” – zajęcia muzyczno-ruchowe. Nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu.
https://www.youtube.com/watch?v=fSSRwIAQIcE
Zabawa przy piosence. Dziecko śpiewa piosenkę, naśladując zwierzęta poprzez chód oraz odgłosy, śpiewając wyrazy dźwiękonaśladowcze.
6. “Konik” – zabawa z wykorzystaniem wiersza Bolesława Kołodziejskiego według Marty Bogdanowicz. Dziecko palcem rysuje wzory na plecach Rodzica, potem zamiana.
„Konik”
Biega źrebaczek po łące, – Dziecko stuka palcami.
Wąchając pachnące kwiatki. – Rysuje kwiatka.
Tu rosną stokrotki, maki,
A tu kolorowe bratki.
Podchodzi klacz, jego mama, – Delikatnie stuka pięściami.
Nosem go lekko dotyka. – Naciska jednym palcem.
Konik do mamy się śmieje – Opiera najpierw nadgarstki, następnie palce,
I dalej po łące bryka. – Imitując podskoki.
Potem wieczorem w stajence – Głaszczę całą dłonią.
Do mamy tuli się blisko, – Przytula.
Układa do snu na sianie
I chrapie jak wielkie konisko. – Naśladuje chrapanie.
7. Kolorowanki dla chętnych dzieci
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/zwierzeta-gospodarskie/