Środa 15.04.2020r.

Temat: „Koń i koza”

 Cele ogólne:

– Posługiwanie się nazwami zwierząt z wiejskiego podwórka.;

– Wiązanie nazwy zwierzęcia z obrazkiem;

– Poznanie zwierząt dorosłych i ich dzieci;

– Kształtowanie wyobraźni ruchowej;

– Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: ko, kwa, beee, kwik, hau, gul, miau, mu,     iha ha, gę .

  1. Zestaw ćwiczeń porannych
  • „Rogate kózki”zabawa ruchowa na czworakach. Dziecko-kózka w pozycji na czwo­rakach stara się toczyć głową piłkę do wyznaczonego wcześniej miejsca.
  • „Idzie koza do woza” zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko szuka sobie miejsca – wozu i biega po wyznaczonym terenie. Na hasło: Koza do woza! Dziecko podbiega do swojego wcześniej wybranego miejsca. Na hasło: Koza na trawę! wraca i biega do czasu, gdy znowu usłyszy hasło.
  1. „Konik” Izabela Jackowska– gimnastyka buzi i języka.

Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, puku. Kląskanie językiem ze zmianą tempa.

Konik woła iha – ha. Czy potrafisz tak, jak ja? Powtarzanie iha – ha.

Raz jedzie powoli, a raz galopuje.

Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje. Kląskanie językiem ze zmianą tempa.

  1. „Koza i koźlątko, klacz i źrebię” rozmowa na podstawie ilustracji.

http://obrazki.4ever.eu/zwierzeta/kozy-225336

http://obrazki.4ever.eu/zwierzeta/konie/konie-179147

Rodzic przygotowuje ilustrację przedstawiającą kozę z koźlątkiem oraz drugą – z klaczą i źrebakiem. Dziecko określa cechy charakterystyczne. Następnie podaje różnice i podobieństwa w wyglądzie pomiędzy koniem i kozą.

  1. „Zwierzęta w kolejce” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko ma komplet zwie­rząt wiejskich – krowy, konie, owce, świnie. Porządkuje zwie­rzęta wg rodzaju, a następnie wg innych cech wskazanych przez Rodzica., np. z rogami, które dają mleko, na których można jeździć, których nazwa zaczyna się na o. Za każdym razem przeliczają zwierzęta; kontynuują rytmy rozpoczęte przez Rodzica, np. KR – O – KR – O, K – O – Ś – K – O – Ś; O – O – Ś – O – O – Ś.

5. “Ciocia Tecia” – zajęcia muzyczno-ruchowe. Nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu.

https://www.youtube.com/watch?v=fSSRwIAQIcE

Zabawa przy piosence. Dziecko śpiewa piosenkę, naśladując zwierzęta poprzez chód oraz odgłosy, śpiewając wyrazy dźwiękonaśladowcze.

6. “Konik” zabawa z wykorzystaniem wiersza Bolesława Kołodziejskiego według Marty Bogdanowicz. Dziecko palcem rysuje wzory na plecach Rodzica, potem zamiana.

„Konik”

Biega źrebaczek po łące, – Dziecko stuka palcami.

Wąchając pachnące kwiatki.  – Rysuje kwiatka.

Tu rosną stokrotki, maki,

A tu kolorowe bratki.

Podchodzi klacz, jego mama, – Delikatnie stuka pięściami.

Nosem go lekko dotyka.  – Naciska jednym palcem.

Konik do mamy się śmieje – Opiera najpierw nadgarstki, następnie palce,

I dalej po łące bryka.  – Imitując podskoki.

Potem wieczorem w stajence – Głaszczę całą dłonią.

Do mamy tuli się blisko, – Przytula.

Układa do snu na sianie

I chrapie jak wielkie konisko.  – Naśladuje chrapanie.

7. Kolorowanki dla chętnych dzieci

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/zwierzeta-gospodarskie/