Czwartek 16 kwietnia 2020r.
Temat: „Owca i baran”
Cele ogólne:
– Poszerzenie wiedzy dziecka na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie;
– Kształtowanie sprawności fizycznej dziecka.
– Wspomaganie rozwoju małej motoryki.
– Rozwijanie kreatywności twórczej podczas zabaw dramowych.
- „Przedszkolak szuka owieczki” – zabawa sensoryczna wprowadzająca w temat dnia.
Rodzic przygotowuje Magiczne pudełko z różnorodnymi materiałami w środku. Wyjaśnia, że w Magicznym pudełku schowała się owieczka, którą dziecko chce znaleźć. Dziecko wkłada ręce i mówi głośno o swoich wrażeniach dotykowych związanych z materiałami – szorstkie, ostre, miękkie, miłe itp. Kiedy odnajduje materiał, który jego zdaniem przypomina futro owcy, głośno mówi: Znalazłam! lub Znalazłem!.
- „Wełniana rodzinka” – Rodzic przygotowuje obrazek przedstawiający owcę, barana, jagnię. Dziecko na podstawie ilustracji wskazuje różnice i podobieństwa między nimi, podaje nazwy zwierząt. Następnie odpowiada na pytanie: Dlaczego ludzie hodują owce?.
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/BARAN-OWCA-JAGNIĘ-ZAGRODA.pdf
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-OWCA.pdf
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15.
Część wstępna
- „W zagrodzie” – zabawa organizacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje swobodnie. Na hasło Rodzica. (nazwa zwierzęcia gospodarskiego) dziecko zatrzymuje się i udaje podane zwierzę, np. świnię, kurę, owcę, kozę.
Część główna
- „U dziadka na wsi” – zabawa bieżna. Dziecko swobodnie biega przy akompaniamencie muzyki. Gdy muzyka cichnie, Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające zwierzęta gospodarskie. Dziecko musi zatrzymać się i podać nazwę zwierzęcia, które widzi na obrazku.
- „W chlewiku” – zabawa z elementem czworakowania. Na sygnał Rodzica dziecko maszeruje na czworakach i naśladuje odgłosy świnek.
- „Re-re kum-kum” – zabawa skoczna. Dziecko robi przysiad podparty. Na sygnał Rodzica skacze, udając żabki. Na hasło: Leci bocian! robi przysiad podparty – chowa się przed bocianem.
Część końcowa
- „Dumny gospodarz” – zabawa uspokajająca. Dziecko maszeruje po obwodzie koła, wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami.
- „Wiejskie zwierzęta” – praca plastyczna. ( można wykorzystać sylwety zwierząt z dnia poprzedniego)
Dzieci kolorują, a następnie wycinają postaci zwierząt gospodarskich. Naklejają je na patyczki.
- „Co by powiedziała owca, gdyby umiała mówić?” – rozwijanie kreatywności twórczej podczas zabaw dramowych.
Rodzic zachęca dziecko do wykorzystania wykonanych kukiełek zwierząt gospodarskich, do kreowania scenek, rozmów między zwierzętami. Jak myślicie, o czym rozmawiają na co dzień zwierzęta? Gdyby mogły coś przekazać nam, ludziom, co by to było?
- Karty pracy Tropiciele – Czterolatek str.13
Co widzisz na obrazkach? Pokoloruj na zielono ramki tych obrazków, których nazwy zaczynają się tak samo, jak słowo owca. Pokoloruj na czerwono ramki tych obrazków, których nazwy zaczynają się tak samo, jak słowo indyk.
161602_Tropiciele.-Czterolatek.-Cz.-2.-Karty-pracy-13-16
- „Znamy wiejskie zwierzęta” – rozwiązywanie zagadek Ewy Stadtmüller.
Przedstawię ją krótko:
oto dama z bródką.
Gdy jeść jej się chce
woła głośno: meeeeee!!!
(koza)
Ma bujne loki,
rogi kręcone
Niedawno owcę
pojął za żonę.
(baran)
Gdy cię nie ma – grzecznie czeka
Gdy się zjawiasz – głośno szczeka
i z radości niezmierzonej
młynka kręci wciąż ogonem.
(pies)
Przygładza wąsy,
ostrzy pazury,
uciekaj przed nim
myszko do dziury.
(kot)
Zniosłam jajeczko!
– na pół podwórka
chwali się głośno
pani…
(kurka)
W koralach chodzi,
gul, gul, gul – krzyczy,
jak się rozzłości,
to się indyczy.
(indyk)
Nie wiadomo dlaczego
chodzą zawsze gęsiego.
Mamy od nich miękki puszek,
wsadzamy go do poduszek.
(gąski)
Gdy się trawy naje,
pyszne mleko daje.
(krowa)
Pieje : kukuryku
i rządzi w kurniku.
(kogut)
- Dla chętnych karta pracy: „Co nam daje owca?”
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy4.jpg
- „Od owcy do swetra” – Historyjka obrazkowa.
(Propozycja zabawy: Można wydrukować historyjkę obrazkową, którą dziecko wytnie nożyczkami i ułoży w odpowiedniej kolejności. W pustym okienku dziecko rysuje swoje ulubione ubranie)
|