16 kwietnia
Temat kompleksowy: Zdrowe przedszkolaki
Temat dnia: U pana doktora

Cele:
wdrażanie do uważnego słuchania
ćwiczenie stosowania liczebników głównych i porządkowych
kształtowanie umiejętności wyznaczania sumy i różnicy liczb w zadaniach

1. ,,Kółko małe i duże”-zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko porusza się w różnym kierunku w tempie klaskanym przez opiekuna. Na hasło: ,,Kółko małe!”-dziecko robi kółko małe chodząc po podłodze. Na hasło :,,Duże kółko ! Dziecko tworzy duże kółeczko.Może też pokazywać rączkami.
2. Umieszczamy w różnych miejscach pokoju obrazki związane z zawodem lekarza. Dziecko ich szuka.

O jakim zawodzie będziemy mówić? Jak się nazywają te przedmioty ,a także pan na zdjęciu?

4. Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej ,,U pana doktora”
Przed drzwiami pana doktora
czeka kolejka dość spora.

Pawełka boli brzuszek,
Marek skaleczył paluszek.

Dorotka także jest chora,
bo bardzo kaszle od wczoraj.

Małgosię wciąż boli głowa,
lalka także nie jest zdrowa.

Wchodzi Pawełek. No śmiało!
Badanie nie będzie bolało.

Rozmowa kierowana pytaniami:
-Co dolegało dzieciom?
-Gdzie czekała kolejka dzieci?
5. ,,U lekarza”-zabawa matematyczna. Wykorzystujemy lalki, misie , które udają pacjentów.
-Do lekarza przyszła najpierw dziewczynka(lalka),potem 2 chłopców(2 misie lub inne pluszaki ).Ile dzieci przyszło do lekarza?
-W poczekalni do lekarza czekało 3 pacjentów. Lekarz przyjął 1 .Ilu jeszcze zostało?
-W poczekalni czekało 2 pacjentów. Przyszło kolejnych 2.Ilu pacjentów jest w poczekalni?
-Lekarz przyjął 3 pacjentów z bólem brzucha i 1 pacjenta z bolącym gardłem. Ilu pacjentów razem przyjął lekarz?
-Lekarz przyjął 2 chłopców z bólem brzucha i 1 dziewczynkę też z bólem brzucha. Ilu pacjentów z bólem brzucha przyjął lekarz?
6. Układamy ciąg : miś, lalka, miś ,lalka co będzie później?
A teraz 2 misie,2 lalki co potem?
7. Przecinamy obrazek na 4 części po skosie dziecko układa go w całość i przykleja na kartkę.

8. Dziecko porusza się w rytm muzyki z rodzicem lub rodzeństwem.
Na hasło: noga do nogi-dotykamy się nogami. Potem zmieniamy inne części ciała np. czoło , ramię ,kolano, bark, głowa, pięty itp.
9. Kolorujemy obrazek lekarza