Data: 17.04.2020r

Temat kompleksowy: Zwierzęta na wsi

Temat dnia: ,,Ptaki na podwórku’’

Cel ogólny:

-Zapoznanie z nazwami zwierząt z wiejskiego podwórka.

-Kształtowanie umiejętności przeliczania zwierząt w zakresie 10.Tworzenie zbiorów.

-Rozwijanie uwagi i spostrzegawczości.

-Rozwijanie sprawności fizycznej.

1.Zestaw ćwiczeń porannych

– „Maszyny rolnicze” – rodzic rozdaje kółeczka. Dziecko trzyma je przed sobą

 porusza się, udając traktor jeżdżący po polu lub inne maszyny znajdujące się w gospodarstwie.

– „Kurki” – rodzic rozkłada kółko- hula-hop. Dziecko maszeruje.

Na hasło rodzica: Kurki do kurnika! dziecko biegnie do kółeczka i zajmuje miejsce wewnątrz.

– „Świnki trzy” – dziecko chodzi na czworakach po pokoju. Na sygnał rodzica

naśladuje świnki – mówiąc: Kwi, kwi, kwi.

– „Ziemniaczki” – dziecko swobodnie chodzi po pokoju. Naśladuje zbieranie

ziemniaków – schyla się po nie do ziemi.

2.,,Ptasie rozmowy’’- zabawa słuchowa .Różnicowanie odgłosów ptaków domowych. Rodzic odtwarza  odgłosy wydawane przez ptaki (link poniżej), a dziecko wskazuje właściwą ilustrację i podaje nazwę zwierzęcia .

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

3.„Żółte kuleczki” – zabawa matematyczna na podstawie wiersza Ireny Laris.

Rodzic rozkłada sylwety kurczaczków  na podłodze,biurku  i je zakrywa owalem ( kształt jajka).

Czubatka mamą

Irena Laris

Wysiedziała kwoka

Bielutkie jajeczka.

Wylęgły się żółte

Kuleczki puchate.

Wodziła je drogą

Po łące, gdzie rzeczka,

Dumna, że do mamy

Podobne i taty.

Kuleczki tak za nią

Równiutko się toczą,

Czubatka prowadzi

W tę, to w tamtą stronę.

Tu smaczne ziarenko,

Tam robaczki zoczą.

Na końcu najmniejsze,

To zawsze spóźnione

– zgrabniutko i lekko

Poruszać się w chodzie,

Skrzydełka czasami

Rozwinąć na boki,

Wykąpać czyściutko

W piaseczku – nie w wodzie!

I z gracją, jak Mama,

Małe stawiać kroki. –

Raz idą, a rzeczka

Tuż obok przepływa.

O zgrozo! Plusnęły

I prądem niesione

Już płyną! Na brzegu

Kwoka głową kiwa.

Na końcu najmniejsze,

To zawsze spóźnione.

A czubatka biega

Wciąż po brzegu wkoło.

– Potopią się jeszcze

Te moje malusie! –

A kulki żółciutkie

Pływają wesoło.

Na pewno już wiecie –

Były to kaczusie.

Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania:

-Co się wykluło z jajek?

-Jak miała na imię kura?

-Co zrobiły pisklęta, gdy zobaczyły wodę?              

– O co martwiła się Czubatka?

-Dlaczego hodujemy kury, kaczki, indyki, czy gęsi?.

Dziecko liczy jajka od lewej do prawej, od prawej do lewej strony i podaje ich liczbę.

 

 

 

Rodzic odkrywa 3 owale .Policz ile wykluło się piskląt?

 

 

 

Policz wszystkie pisklęta  od lewej strony do prawej  , a następnie od prawej strony do lewej i podaj ich liczbę.

 

 

Dziecko bierze hula hop lub tworzy koło np. ze sznurka, rodzic prosi, by wkładał do niej kolejno: 5 dowolnych klocków, 5 liczmanów (pluszaki, kredki). Za każdym razem dziecko układa je w szeregu i przelicza głośno od lewej i prawej strony.

Karta pracy: str 1 .Pokoloruj obrazki. W każdej budce narysuj tyle kropek ,ile zwierząt danego gatunku biega po farmie.

WiesKartyPracy1

4.Zabawa ruchowo naśladowcza ,,Zamieniamy się w ptaki”.

Na sygnał rodzica (gwizdek lub klaśnięcie w dłoń) dziecko biega w różnych kierunkach w wyznaczonym przez rodzica miejscu.

Na hasło ,,Kura” dziecko chodzi podnosząc wysoko nogi  lub stoi na jednej nodze utrzymując równowagę.

Na kolejny sygnał dziecko biega w różnych kierunkach. Na hasło ,,Kogut” – zatrzymuje się i pieje kukurykuuuu…

Na kolejny sygnał dziecko biega w różnych kierunkach. Na hasło:kaczka zatrzymuje się i woła kwa..kwa…kwa… Zabawę można powtórzyć kilka razy wymieniając różne ptaki.

5.Zabawa dźwiękonaśladowcza ,,Zgadnij kto to?’’

https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2018/04/zwierz%C4%99ta1.pdf

https://mala275.blogspot.com/2018/04/gra-memo-odgosy-zwierzat.html

Wylosuj obrazek.

Nazwij zwierzę na obrazku.

Naśladuj odgłos, jaki wydaje to zwierzę.