Temat: Robimy ciastka

Cel:
– Kształtowanie prawidłowej postawy przez ćwiczenia gimnastyczne
– Doskonalenie umiejętności wykonywania pracy zgodnie z przepisem (instrukcją)

1. ,,Rozgrzewka”

– Ćwiczenia płynności ruchów w napięciu i w rozluźnieniu:
Lekkie uderzenia w stół- dziecko porusza się wysoko na palcach stopy.
Głośne uderzenia w stół- dziecko wykonuje energiczne ruchy całym ciałem od pozycji wysokich do niskich.
– Wymachy rękoma ze skrętem tułowia- ćwiczenia mięśni piersiowych i ściągających łopatki.
 – Skłony głowy w przód i tył- ćwiczenia mięśni grzbietu i karku.
– Wymachy nogą- ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Wdechy i wydechy- ćwiczenia oddechowe.

2. ,,Ćwiczenia stóp”

– ,,Palce- pięta” zabawa przy muzyce z wykorzystaniem krzesełka.
Dziecko siedzi na krzesełku i do rytmicznej melodii dotyka podłogi:
palce, pięta- naprzemiennie x 3

– Ćwiczenie stóp
Dziecko stawia stopę na woreczku gimnastycznym. Na dany sygnał przez dorosłego podnoszą woreczek palcami stopy.
Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą stopą.

– Siad prosty podparty, woreczek leży przy lewej stopie; dzieci chwytają go palcami prawej stopy i przekładają kilka razy przez lewą nogę. Następnie ćwiczenie wykonują drugą nogą.

3. ,,Kłosy”- praca plastyczna

Dziecko ma do dyspozycji ziarenka różnych zbóż, papier kolorowy, nożyczki, klej, kredki, kartki. Tworzą kłosy, dobierając określony  typ ziarenek. Dziecko może zrobić pojedyncze kłosy lub zbożowy bukiet, może też dodatkowo ozdobić  pracę według własnego pomysłu
(dorysować wazon, kokardę, polne kwiaty między kłosami)

LUB

4. ,,Zbożowa mandala”- praca plastyczna

Rodzic przygotowuje dla dziecka kartkę z mandalą, klej.
Zadaniem dziecka jest przykleić produkty pochodzące ze zboża według własnego pomysłu.
Przy braku proponowanych produktów można mandalę pokolorować kredkami.
np.
Ornament celtycki  from Sztuka celtycka

5. ,,Co zaczyna się głoską…?”- zabawa słuchowa

Rodzic mówi wybraną głoskę i prosi dziecko o podanie nazw zwierząt, roślin, które zaczynają się taką głoską.

6. ,,Ciasteczka”- wspólne pieczenie ciastek

Rodzic gromadzi wszystkie potrzebne składniki, miski i blachy. Przygotowuje również instrukcję obrazkową z etapami wykonania ciastek. Dzieci samodzielnie odczytują instrukcję obrazkową. Mieszają produkty, ugniatają ciasto, formują kształty lub wyciskają foremkami.
Rodzic sam je piecze. Gotowy produkt dziecko może dekorować, obsypywać cukrem pudrem lub czekoladą, smarować powidłami.

Przepis na kruche ciastka

50 dag mąki
50 dag masła
0.5 szklanki cukru
6 żółtek
śmietana (w miarę potrzeby)
Wszystko razem wymieszać i na 2 godziny włożyć do lodówki. Następnie rozwałkować i wykrawać ciastka za pomocą foremek lub szklanki. Piec na złoty kolor.
Wspólna degustacja ciastek