TEMAT: CIESZĘ SIĘ PIĘKNĄ I ZDROWĄ ZIEMIĄ!

CELE OGÓLNE: zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu; wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.

 

„Jak wygląda Ziemia?” – oglądanie modelu Ziemi – globusa lub zdjęć.

no images were found

Źródło zdjęć:

https://pixabay.com/pl/photos/ziemia-blue-planet-globus-planety-11009/

https://pixabay.com/pl/photos/globus-ziemia-%C5%9Bwiat-mapa-geografia-2534766/

 „Spacer żuka” – opowieść ruchowa.

Rodzic czyta opowiadanie, dzieci stoją w rozsypce i wykonują ruchy zgodnie z treścią opowiadania. Pewien mały żuk poszedł na spacer. (dzieci maszerują po sali) Na swej drodze napotkał dużego jeża. (zatrzymują się i patrzą do góry) Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył. (podskakują, licząc: jeden, dwa, trzy) Poszedł dalej (maszerują), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk musiał się schylić, aby przejść. (chodzą na ugiętych kolanach ze schyloną głową) Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami. (dzieci przemieszczają się po sali, szybko poruszając nogami) Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy. (dzieci kładą się na plecach) Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (dzieci wykonują te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi. (dzieci przekręcają się na bok, później kładą się na brzuchu i wstają) Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć. (dzieci idą powoli, następnie kładą się na brzuchu i zwijają w kulkę)

 

„Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?” – rozmowa na temat sposobów dbania o środowisko.

 

Opiekun mówi: Abyśmy nadal mogli oglądać drzewa, słyszeć śpiew ptaków i czuć zapach kwiatów, musimy dbać o środowisko. Jak możemy chronić lasy? (…), wodę (…), dbać o przyrodę? (…). Dzieci swobodnie wypowiadają się na temat sposobów ochrony przyrody. Rodzic podpowiada inne pomysły:

Wyłączaj światło w pokoju, z którego wychodzisz! Zakręć wodę, gdy jej nie uży­wasz, na przykład, gdy myjesz zęby! Warto wymienić żarówki na energooszczędne! Posadzimy drzewo, krzew lub inne rośliny! Posadź i pielęgnuj kwiaty na balkonie! Gdy są mrozy, dokarmiaj ptaki! Segreguj śmieci!  Wyjaśnienie, co to jest recykling (powtórne przetworzenie produktu).

 

„Drzewo” – praca z KP2.27.

Przed wykonaniem zadania z KP2.27 rodzic powtarza z dzieckiem zdobyte wcześniej informacje na te­mat: Czego rośliny potrzebują do życia?