Praca zdalna -23 kwietnia

TEMAT KOMPLEKSOWY: WIOSENNY OGRÓD
TEMAT DNIA: WIOSENNY OGRÓD

Cele:
-rozumienie określeń czasowych: na początku, potem, później, na końcu.
-kształtowanie umiejętności przeliczania, używania liczebników głównych i porządkowych
-poznanie etapów wzrostu rośliny

1. ,,Z czego wyrosną warzywa?” -oglądanie nasion(prawdziwych jeśli mamy) lub na obrazku. Wyjaśniamy dziecku co wyrośnie z tych nasion np. ogórki, rzodkiewki,sałata. Umieszczamy przy nasionach obrazki roślin ,które z nich wyrosną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Zabawa ruchowa : ,,Pieski w ogrodzie”-rozkładamy w pomieszczeniu w oddaleniu od siebie np. poduszki lub kartki (to będą nasze umowne grządki). Dziecko-piesek chodząc na czworakach stara się omijać grządki i na nie nie nadepnąć.

,,Od ziarenka do warzywa” -zabawy matematyczne
3. Czytamy opowiadanie Joanny Wasilewskiej ,,Ziarenko”

„Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie pośpię – pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło, że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.”
Zadajemy pytania:
• Kto zaopiekował się ziarenkiem?
Gdzie ogrodnik włożył ziarenko?
• Co zrobiło ziarenko w ziemi?
• Dlaczego się rozzłościło i co zrobiło ze złości?
• Co pojawiło się w miejscu pęknięcia?
• Co wyrosło z ziarenka?
4.Historyjka obrazkowa- ,, Od ziarenka do warzywa”
Dziecko liczy podane obrazki. Następnie układa je według kolejności : co było na początku, co potem ,a co na koniec.

W kratce u góry każdego obrazka malujemy tyle kropek by wyznaczyć kolejność to było 1,2,3,4,5.

5. ,,Małe i duże roślinki”-dziecko biega. Na hasło:,, mała roślinka”-kuca, na hasło ,,duża roślinka”-wspina się na palce
6. Grządki warzywne-układamy obrazki sałaty i rzodkiewki
Dziecko liczy ile jest sałaty? Ile jest rzodkiewek? Czy jest tyle samo sałaty, co rzodkiewek. Jeśli zabiorę 2 sałaty,to ile zostanie? Jeśli dodam 2 sałaty i 1 rzodkiewkę to ile będzie razem? Ile mam razem warzyw?

7.Karta pracy https://www.wsip.pl/przedszkole-wsip-online/ karta nr 14 ,,Plac zabaw”