TEMAT: CO ZROBIĘ DLA ZIEMI?

CELE OGÓLNE: kształtowanie świadomości ekologicznej; rozwijanie sprawności fizycznej.

 

Zestaw ćwiczeń ruchowych.

– „Rakieta” – dzieci stoją w kręgu, naśladując rakietę przy starcie. Klaszczą wolno w ręce i tupią, jednocześnie pochylając się raz w lewą, raz w prawą stronę. Potem przyspieszają tempo klaska­nia i tupania. Obracają się. Szybko uderzają dłońmi w kolana. Prawą dłonią zataczają kółka przed nosem i jednocześnie „bzyczą”. Podskakują, wyciągając ręce do góry z okrzykiem: Hura!

– „Taniec w kosmosie” – dzieci wykonują wymyślony taniec do melo­dii dowolnej piosenki.

– „Wyścigi dżdżownic” – zabawa ruchowa z elementem pełzania.

Dzieci kładą się na brzuchu wzdłuż jednej linii. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze dotarcie do wyznaczonej linii, pełznąc jak dżdżownica – dzieci leżą na brzuchu, przedramiona oparte o podłogę, podnoszą biodra do góry i opuszczają je z jednoczesnym przesunięciem się do przodu.

„Co powiedziałyby zwierzęta? – zabawa dydaktyczna.

  1. przedziela pokój na dwie części. Dzieci wyobrażają sobie, że w pierwszej części jest piękny las, a w drugiej – las zniszczony (połamane rośliny, brudne rzeki i jeziora, wszędzie śmieci). Dzieci siadają raz w jednym a później w drugim lesie. Zamykają oczy i wyobrażają sobie siebie jako leśne zwierzę. Otwierają oczy i mówią to, co powiedziałoby zwierzę, gdyby mieszkało w takim lesie. Rodzic zadaje pytanie: Co możemy zrobić, by wszystkie zwierzęta były zdrowe i szczęśliwe?

 

„Co zrobię dla Ziemi?” – gra dydaktyczna.

Gra wspólnie z rodzicem z wykorzystaniem dołączonej planszy i kostki do gry.

Można wykorzystać wirtualną kostkę do gry.

Przykładowe źródło:

https://www.losowe.pl/

Plik z planszą:

GRA PLANSZOWA- PIĄTEK

Celem gry jest dotarcie do lasu – pola z numerem 20.

Znaczenie kolejnych pól:

  1. Pomagacie sprzątać las. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  2. Wyłączacie światło, gdy wychodzicie z pokoju. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
  3. Pomagacie leśniczemu dokładać jedzenie do paśnika dla zwierząt. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  4. Po pikniku zostawiliście śmieci w lesie. Cofacie się o 2 pola.
  5. Kupujecie z rodzicami energooszczędne żarówki. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
  6. Urwaliście gałęzie, aby zrobić z nich miecze. Cofacie się o 2 pola.
  7. Myjecie zęby przy zakręconym kranie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  8. Włożyliście kij w mrowisko. Cofacie się o 1 pole.
  9. Pomagacie sadzić drzewa. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
  10. Głośno krzyczycie w lesie, uciekają zwierzęta, odlatują ptaki. Cofacie się o 2 pola.
  11. Dokarmiacie ptaki w czasie mrozów. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
  1. Posadziliście na balkonie kwiaty i je podlewacie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  2. Podeptaliście grzyby. Cofacie się o 2 pola.
  3. Segregujecie śmieci. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  4. Namawiacie rodziców, aby załadowywali pralkę i zmywarkę do pełna i dopiero wtedy uruchamiali urządzenie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  5. Złapaliście biedronkę i włożyliście ją do pudełka od zapałek. Cofacie się o 2 pola.
  6. Ubrania, z których wyrośliście, oddajecie innym dzieciom. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  7. Do przedszkola przychodzicie z rodzicami pieszo, bo mieszkacie niedaleko, a jadące samochody zatruwają środowisko. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
  8. Wyrzucacie kartkę zapisaną tylko z jednej strony. Cofacie się o 1 pole.
  9. Gratulacje! Możecie pospacerować po pięknym lesie!

 

„Pomogę Michałowi segregować śmieci”– praca z KP2.29

 

„Czy wiem, jak chronić moją planetę?” – quiz ekologiczny/ sprawdzenie wiedzy dziecka.

  1. Co robimy, by oszczędzać wodę?
  2. Jak zachowujemy się w lesie, by nie płoszyć zwierząt?
  3. Kiedy należy dokarmiać ptaki?
  4. Co należy zrobić, gdy wychodzimy z pokoju lub łazienki?

Miłego weekendu 🙂