27.04.2020 r.

Temat: Moje ulubione książki.

Cele: – Kształtowanie u dziecka umiejętności prezentowania swojej ulubionej książki.

– Rozwijanie kompetencji w zakresie wypowiadania się na dany temat.

– Poznanie zasad prawidłowego korzystania z książek.

– Wdrażanie do reagowania na dany sygnał dźwiękowy.

Pomoce dydaktyczne: wiersz I. Salach “Moje książki”; zdjęcia i obrazki; grzechotka; wąskie paski papieru; obrazki z postaciami z bajek; ulubiona książeczka dziecka

Realizacja

I. Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną dziecka.

“Koniki “ zabawa z elementem biegu. Dziecko jest konikiem, dywan łąką. Rodzic grzechotką podaje rytm, a koniki zgodnie z rytmem poruszają się po łące: najpierw biegną truchtem, potem galopem, a następnie gdy instrument cichnie – zatrzymują się w miejscu i uderzają delikatnie nóżką w dywan – jak koniki kopytkiem.

” Koniki skaczą” – zabawa z elementem skoku. Dzieci w biegu przeskakują przez przeszkodę – rozłożone na dywanie w dowolnym miejscu np. wąskie kartki papieru. Na hasło – “Konik odpoczywa” dziecko zatrzymuje się i uderza nóżką o dywan.

 

II. “Moje książki” – słuchanie wiersza I. Salach, rozmowa na temat jego treści.

 

Bookshelf Vector SVG Icon (29) - SVG Repo Free SVG Icons

“Moje książki”

Moje książki kolorowe

stoją równo na półeczce.

Myję ręce i oglądam

kartkę po karteczce.

Czasem książki czyta mama,

bo ja nie potrafię sama.

Z książek wiele się dowiecie

o szerokim pięknym świecie.

O roślinach, o zwierzętach,

o dalekich krajach też.

Wszystko w książce jest zamknięte,

a więc ją do ręki bierz!

 

Jak nauczyłam moje 3-letnie dziecko czytać - Mamatorka - blog ...

 

Rodzic pyta dziecko:

– Jak myślisz, o czym dzisiaj będziemy mówić?

– Dlaczego dobrze jest mieć książeczki w domu i czytać je codziennie?

– Co trzeba najpierw zrobić, zanim weźmiemy do ręki książkę?

 

Rodzic zwraca uwagę dziecka na właściwe obchodzenie się z książkami:

– Książki oglądamy czystymi rączkami, a podczas oglądania nic nie jemy, ani nie pijemy.

– Nie zaginamy rogów kartek , a kartki należy delikatnie odwracać, aby ich nie podrzeć.

– Nie wolno rysować kredkami po kartkach książek. Do tego służą kolorowanki i kartki papieru, a książki służą do czytania i oglądania.

– Książki po obejrzeniu odkładamy na swoje miejsce – na półkę.

 

III. Zabawa tematyczna “Czy znasz tę bajkę?” – odgadywanie tytułów  bajek na podstawie ilustracji przedstawiających  ich bohaterów.

Jak narysować bałwana Olafa krok po kroku

( “Kraina lodu”)

 

 

Kot w butach z bajki Shrek.

 

(“Kot w butach”)

 

 

obrazek o rybaku i złotej rybce - Szukaj w Google | Obrazek

(“O rybaku i złotej rybce”)

 

 

 

Czerwony Kapturek Grafika Wektorowa, Clipartów I Ilustracji - 123RF

(“Czerwony Kapturek”)

Puzzle Trefl Jaś i Małgosia 16200

(“Jaś i Małgosia”)

 

 

Kubuś Puchatek kończy 90. lat! Wciąż świetnie się trzyma

 

(“Kubuś Puchatek”)

 

IV. Zabawa ruchowa “Kotki idą na spacer” – z elementem czworakowania.

Dziecko porusza się na czworakach przy cicho granym rytmie przez rodzica na grzechotce. Na mocne uderzenie – kotek zatrzymuje się zmęczony spacerkiem, kładzie na dywanie i spokojnie oddycha -wdycha powietrza nosem i wydycha ustami. Zabawę powtarzamy kilka razy. Może być zamiana ról 🙂

 

V. Zaproszenie dziecka do czytania ulubionej lektury – wyciszenie organizmu. 

Dziecko przynosi książeczkę z ulubionym bohaterem, rodzic czyta.