27 kwietnia 2020
TEMAT KOMPLEKSOWY: CO SIĘ DZIEJE NA WIEJSKIM PODWÓRKU?
TEMAT : CO SIĘ DZIEJE NA WIEJSKIM PODWÓRKU?
Cele: -rozpoznawanie i nazywanie zwierząt wiejskich- dorosłych i młodych
-wdrażanie do uważnego słuchania
-doskonalenie umiejętności kojarzenia nazwy zwierzęcia z obrazkiem
-rozumienie wyrazów: buda, stajnia, obora, kurnik.
1. ,,Zwierzęta na wsi”-oglądanie obrazka Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt na obrazku, np. kura, kogut, kaczka, krowa, koń,koza. Udzielanie odpowiedzi na pytania, np. Które zwierzęta mają skrzydła?/cztery nogi/rogi/ogony/dwie nogi? Są duże i małe?
2.,,Duże i małe zwierzęta”-zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko biega w tempie wyklaskanym przez opiekuna. Na hasło: ,,Idą duże zwierzęta!-chodzi we wspięciu na palcach. Na hasło: Idą małe zwierzęta!-chodzi w przysiadzie.
3.,,Gdzie mieszkają wiejskie zwierzęta?”-zabawa dydaktyczna według Zofii Bogdanowicz.
Czytamy tekst:
Wcześnie rano kogut wyprowadził kury z kurnika i zapiał głośno-kukuryku!
Pobudził wszystkie zwierzęta z wiejskiego podwórka. Z budy wyszedł pies. Przeciągnął się , ziewnął i zaszczekał-hau, hau! Z obory wyszła krowa, idzie wolno skubać trawę na łące i muczy-muu, muu. Na końcu ze stajni wyszedł koń i zarżał wesoło-iha, iha.
Zadajemy dziecku pytania:
-Jakie zwierzęta obudził kogut?
Co zrobił pies, kiedy wyszedł z budy?
Dokąd wyszła krowa po wyjściu z obory?
Skąd wyszedł koń?
4.Następnie oglądamy film o domkach zwierząt
Dzieci próbują znaleźć mieszkanka zwierząt na ilustracji
5. ,,Na wiejskim podwórku” zabawa naśladowcza. Dziecko biega w swoim tempie. Na hasło piesek! Chodzi na czworakach i naśladuje szczekanie psa.Na hasło-kogut! Staje na jednej nodze i naśladuje pianie koguta. Na hasło- konik! Zatrzymuje się i ,,grzebie kopytkiem”.
6. Karta pracy
7. Słuchanie piosenki Stary Donald farmę miał
8. Kolorowanie ilustracji