29 kwietnia
TEMAT KOMPLEKSOWY: NA WIEJSKIM PODWÓRKU
TEMAT DNIA: U NAS NA PODWÓRKU
CELE:
-rozpoznawanie głosów zwierząt domowych.
-nazywanie zwierząt i wskazywanie właściwych obrazków
-ćwiczenie uważnego słuchania
-ćwiczenie pamięci słuchowej
1.,,CZYJ TO GŁOS?-zabawa słuchowa. Rozpoznawanie głosów zwierząt domowych. Nazywanie zwierząt i wskazywanie ich na obrazkach(obrazek zamieszczony w poniedziałek).
2.,,ŚWINKI W ZAGRODZIE”-zabawa z czworakowaniem. Dziecko chodzi na czworakach w różnych kierunkach. Na hasło :,,świnka tapla się w błotku”-kładzie się na plecach porusza rękami i nogami uniesionymi w górę
3. CZYTANIE WIERSZA:,, ZWIERZAKI DZIECIAKI” E. STADTMULLER
Czy w kurniku, czy w chlewiku
pełno gwaru, pisku, krzyku..
Każda mama już od rana
jest o dzieci zatroskana.
Koza tuli swe koźlątko,
owca chronić chce jagniątko,
klacz z radości w górę skacze,
kiedy zdrowy jest źrebaczek.
Krowa daje mnóstwo mleka,
już cielątko na nie czeka.
Chwalę suczkę jako matkę,
bo szczeniaczków ma gromadkę.
Mama kotka czule mruczy
i kociątka swoje uczy,
jak się myć i jak polować,
z kim się bawić, przed kim chować.
Niech nam żyją wszystkie mamy,
całe szczęście , że je mamy.
Pytamy dziecko:
-Jakie zwierzęta występują w wierszu?
-Jak nazywa się dziecko kozy/owcy/klaczy/suczki/kotki?
4.ZWIERZĘCE MAMY I ICH DZIECI-nazywamy dorosłe zwierzęta i ich potomstwo wskazując je na obrazku .
Jak mama koza/kura/owca/kaczka/klacz/suka? woła swoje dziecko?(prosimy, żeby dziecko naśladowało ten odgłos)
5. Wykonujemy ćwiczenie z kart pracy (żółta książka z nr 4-szukamy karty z numerem 8 -sztywna do wypchnięcia zwierzątka) lub kartę nr 16:
181502_Plac-zabaw.-Trzylatek.-Cz.-2.-Karty-pracy-13-16
6. UCZYMY SIĘ PIOSENKI ,,U NAS NA PODWÓRKU”
Tekst piosenki
ref. Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Piesek szczeka : hau, hau, hau.
1. Kogut pieje, kurka gdacze,
gęga gąska, kaczka kwacze.
-Daj nam szybko jeść.
Ref. Kotek…
2. Krówka muczy, świnka kwiczy,
konik rży, a osioł ryczy.
Zaraz dam wam jeść.
7. Kolorujemy ulubione zwierzątko