30 kwietnia 2020

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: CO SIĘ DZIEJE NA WIEJSKIM PODWÓRKU?
TEMAT DNIA: SKĄD SIĘ BIERZE MLEKO?

Cele:
-poznawanie produktów, które powstają z mleka,rozumienie znaczenia jedzenia nabiału dla zdrowia
-doskonalenie umiejętności klasyfikowania
-doskonalenie umiejętności liczenia
-wzbogacanie słownika o wyrazy : rogi ,kopyta,wymiona.

1. ,,KROWA”-PRACA Z OBRAZKIEM
Odsłaniamy fragmentami obrazek, a dziecko odgaduje, jakie zwierzę jest na nim przedstawione. Wskazujemy części: rogi,racice,wymiona. Mówimy w jaki sposób doi się krowę .
Można obejrzeć film ;wpisujemy dojenie krowy.

Następnie mówimy co można zrobić z mleka(ser, masło, jogurt).

Wyjaśniamy znaczenie jedzenia nabiału dla zdrowia.

2.,,ZAKRYJ WOREK LUB PODUSZKĘ” -zabawa orientacyjno-porządkowa .Dziecko chodzi swobodnie , omijając ułożone na podłodze poduszki lub woreczki(ewentualnie piłeczki) . Na hasło : zakryj worek(lub inną rzecz) zakrywają go wymienioną częścią ciała np.stopą, brzuchem, kolanem)

3. ,,KROWA DAJE NAM MLEKO” ZABAWA MATEMATYCZNA
Czytamy wierszyk pt,,Krowa”

Krowa ciężko nie pracuje,
Ciągle tylko trawę żuje.
Kiedy się do syta naje,
Dużo mleka dzieciom daje.

Wyjaśniamy wyrazy: żuje, do syta.
Pytamy:
-o kim jest wierszyk?
-co je krowa?
-co daje nam krowa?

Następnie robimy dwa koła np. ze sznurka lub rysujemy je na kartce. Pokazujemy dziecku różne produkty np. masło, makaron, jabłka, jajka, mleko, ser itp.Mogą być te na obrazku.
Dziecko wybiera te produkty ,które są z mleka i umieszcza je w 1 kole pozostałe w innym kole. Liczy elementy zbiorów.

4. ,,Rzut do celu”-zabawa z elementem rzutu. Rzucamy piłeczką lub papierem zgniecionym w kulkę do wybranego celu np. miski, wiaderka.

5. MLECZNE SMAKOŁYKI- ZABAWA MATEMATYCZNA
Dziecko rozwiązuje zadania, układając i przeliczając produkty o których mowa w zadaniu(do liczenia można wykorzystać obrazki lub prawdziwe produkty ewentualnie klocki ,które będą je udawać )
-W lodówce były 3 jogurty. Kasia zjadła 1. Ile jogurtów zostało w lodówce?
-Codziennie na śniadanie Kasia, jej mama i tata wypijają po 1 szklance mleka. Ile szklanek mleka potrzeba im wszystkim na śniadanie?
-Na talerzu były 3 kanapki z serem żółtym. Kasia zjadła 1. Ile kanapek zostało?
-Dla dwójki dzieci mama kupiła jogurty: po 2 jogurty dla każdego dziecka. Ile jogurtów kupiła mama?

-Ustawiamy w szeregu kilka jogurtów ,każdy w innym smaku. Kolejno :truskawkowy
brzoskwiniowy, jagodowy, gruszkowy. Pytamy: Ile jest jogurtów? Jaki smak ma pierwszy/drugi/trzeci. Na którym miejscu jest jogurt gruszkowy/brzoskwiniowy/jagodowy Możemy wykorzystać obrazki(lub namalować )

6. KARTA PRACY NR 9 Z CZĘŚCI 4 (żółta książka)
lub zamieszczona poniżej