Temat tygodnia: Polska to mój dom
Temat dnia: Symbole Narodowe – godło
Cele:
- kształtowanie oraz wzmacnianie mięśni stóp i nóg
- wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała
- kształtowanie tożsamości narodowej
- budzenie przywiązania do swojego kraju
- poznanie godła – symbolu narodowego
- Znak – słuchanie wiersza M. Łaszczuk.
Znak
Maria Łaszczuk
Czy wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu biały ptak?
Wiem – odpowiedział Jędrek mały.
– To jest znak Polski: orzeł biały.
Rozmowa na temat przeczytanego wiersza. Rodzic wyjaśnia dziecku, co to jest symbol narodowy – znak Polski, którym jest orzeł biały. Rodzic prezentuje dziecku godło Polski. Dziecko opisuje, co na nim widzą. Poznaje nazwę ptaka na godle – orła białego.
- „Kocham Cię, Polsko” – Rodzic daje dziecku flagi Polski, włącza dowolną melodię (może to być wybrana pieśń patriotyczna). Przedszkolak faluje flagą w rytm muzyki, pląsa.
- „Zwiedzamy Polskę” – dziecko na kocyku rusza w podróż po Polsce. Rodzic wymienia miasta, do których dojeżdża.
- „Dom – ojczyzna” – dziecko z gąbkowych klocków(lub innych jakie ma w domu) buduje domy
- „Biało–czerwoni” – zabawa w kolory. Dziecko siedzi na linii, rodzic rzuca piłkę i wymienia kolor. Dziecko łapie ją oburącz i odrzuca. Gdy rodzic wymienia kolor biały lub czerwony, dziecko nie łapie piłki.
- „Białe orły” – zabawa ruchowa. Dziecko biega przy skocznej muzyce, naśladując lot orła (ręce rozłożone w bok, porusza nimi jak skrzydłami). Gdy muzyka cichnie, na hasło rodzica: Orły lądują dziecko zatrzymuje się i opuszcza ręce.
- „Wars i Sawa” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Rodzic rozkłada na dywanie szarfy. Dziecko porusza się w rytm bębenka – raz szybko, raz wolno. Gdy rodzic przestaje grać, dziecko staje przed szarfą i wskakuje do niej obunóż, mówiąc: Wars, następnie wyskakuje z niej, mówiąc: Sawa.
- „Symbole Narodowe” – dziecko wycina obrazek przedstawiający godło Polski, rozcina na cztery części, układa według wzoru i nakleja na kartkę.