Data: 05.05.2020r
Temat kompleksowy: Wiosenna łąka.
Temat dnia: ,,To, co pełza po łące’’.
Cel ogólny:
– Rozwijanie umiejętności liczenia.
-Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania owadów.
– Doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał (zatrzymanie muzyki).
1.„Idą mrówki” – zabawa paluszkowa Małgorzaty Barańskiej.
Idą sobie mrówki dróżką. Dziecko w siadzie skrzyżnym naśladuje placami obu dłoni kroczenie palcami środkowym i wskazującym po swoich udach.Pierwsza mrówka tupie nóżką Stuka o uda kciukiem, druga mrówka tupie nóżką Stuka o uda palcem wskazującym, trzecia mrówka tupie nóżką, Stuka o uda palcem środkowym, czwarta mrówka tupie nóżką, Stuka o uda palcem serdecznym. potupały, potupały Stuka wszystkimi palcami o uda. i w mrowisku się schowały .Zaciskają pięści.
2.Żuki, mrówki i dżdżownice – rozmowa na podstawie ilustracji. Dziecko ogląda albumy, książki na temat „robaków”. Opowiada o ich wyglądzie. Rodzic opowiada o sposobie życia, roli w środowisku przyrodniczym.
ŻUK
MRÓWKA
DŻDŻOWNICA
3.„Nogi stonogi” – matematyczna zabawa dydaktyczna.
Rodzic daje dziecku sześcienne klocki (kilkanaście sztuk) i paski papieru lub patyczki (około 20 sztuk). Dziecko układa z sześciennych klocków dżdżownice, a następnie układa po obu stronach dżdżownicy paski papieru (nogi), ale tak, by po jednej i drugiej stronie było tyle samo nóg. Następnie liczy, ile nóg jest po jednej stronie, ile po drugiej i ile jest wszystkich nóg.
4.„Wyścig żuków z kulkami” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Dziecko gniecie dla siebie kulę z papieru gazetowego i ustawia się na wyznaczonej linii. Na sygnał rodzica dziecko na czworakach porusza się do przodu w kierunku wyznaczonej mety, jednocześnie popycha głową papierowe kule.
5.Praca z K2., str.21 – dorysowywanie kropek biedronkom. Dopełnianie do wskazanej liczby elementów. Porównywanie liczebności.
6.Zabawa ruchowa „ Pająk i biedronka” . Dziecko-biedronka otrzymuje papierowy- listek. Poruszają się w rytm muzyki. Na pauzę w muzyce i hasło „Pająk idzie” siada szybko na listku, tak żeby go pająk nie złapał. Zabawa rodzinna.
7.„Ile kropek ma biedronka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia. Dziecko poruszają się w rytmie podanym przez rodzica. Na hasło: Ile kropek ma biedronka? dziecko zatrzymuje się, a rodzic wystukuje określoną liczbę dźwięków, np. 3. Zadaniem dzieci jest policzenie, powiedzenie i pokazanie na palcach liczby usłyszanych dźwięków
8.„Biedronka” – zabawa rysunkowa wg rymowanki Ewy Pyczek.
Kółko przetnij na połówki,
główka, czułki, kropki, nóżki.
Ile kropek masz biedronko?
Nie wiem ile. Spytaj słonko.