Wtorek 05.05.2020
Temat: Moja miejscowość
Cele:
- doskonalenie umiejętności liczenia; zabawy figurami geometrycznymi;
- podawanie nazwy swojej miejscowości; rozpoznawanie i podawanie nazw budynków charakterystycznych dla swojej miejscowości;
Zajęcia:
„Moje miasto” – zabawa dydaktyczna. Rodzic rozkłada zdjęcia charakterystycznych miejsc Ożarowa Mazowieckiego. Dziecko ogląda zdjęcia, próbuje określić, jakie miejsca przedstawiają, i mówi, czy odwiedziło je. Następnie rodzic umieszcza zdjęcia w różnych miejscach pokoju. Dziecko swobodnie, na hasło: Moje ulubione miejsce – staje przy wybranym zdjęciu. Mam nadzieję, że będzie to przedszkole 🙂
„Kolorowe miasteczko” – słuchanie wiersza D. Gellnerowej oraz rozmowa na jego temat. Podczas recytacji wiersza rodzic rozkłada pięć domków z figur geometrycznych: zielone kwadraty, ciemnoczerwone trójkąty, białe koła.
Nad kolorową rzeczką
jest kolorowe miasteczko.
Domy są w nim zielone, (rodzic rozkłada pięć domków z figur geometrycznych)
a dachy ciemnoczerwone.
Koty- niebieskie, (rodzic kładzie pięć konturów niebieskich kotów)
pomarańczowe są pieski, (rodzic kładzie pięć konturów pomarańczowych piesków)
a gęsi, barwne jak pawie, (rodzic kładzie pięć konturów kolorowych pawi)
pływają po kolorowych stawie. (rodzic kładzie kolorowy kontur w kształcie owalu)
A gdzie jest miasteczko?
Nad kolorową rzeczką.
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania: Gdzie znajdowało się miasteczko?; Jakie kolory miały domy i ich dachy?; Jakie były tam zwierzęta?; Jakiego koloru były koty i psy?. Następnie prosi: Policz, ile jest ułożonych domów nad rzeczką; Policz wszystkie dachy i okna; Wskaż kwadraty, trójkąty, koła; Opowiedz, jak wyglądałoby twoje wymarzone miasteczko.
„Droga do domu” – zabawa ruchowa z elementem zachowania równowagi. Rodzic kładzie w jednej części pokoju planszę z obrazkiem domu. Następnie układa z woreczków gimnastycznych bądź innych przedmiotów drogę do domu. Zadaniem dziecka jest przejść po woreczkach do domu tak, aby z nich nie spaść.
„Koło”– utrwalenie kształtu koła. Dziecko rysuje koło w powietrzu, palcem na dywanie. Rodzic podaje dziecku kartę pracy, dziecko koloruje koła a następnie z pomocą rodzica przelicza elementy.
Przykładowe źródło kolorowanki:
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/kolo/
Źródła ilustracji:
https://ozarow-mazowiecki.pl/kontakt/
http://www.polskaniezwykla.pl/web/place/21360,ozarow-mazowiecki-sanktuarium-milosierdzia-bozego.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ochotnicza_Stra%C5%BC_Po%C5%BCarna_w_O%C5%BCarowie_Mazowieckim
https://ozarow-mazowiecki.pl/strefa-mieszkanca/sport-i-rekreacja/plywalnia-miejska/
https://ozarow-mazowiecki.pl/strefa-mieszkanca/edukacja/przedszkola/
no images were found