Wtorek 05.05.2020

Temat: Moja miejscowość

Cele:

  • doskonalenie umiejętności liczenia; zabawy figurami geometrycznymi;
  • podawanie nazwy swojej miejscowości; rozpoznawanie i podawanie nazw budynków charakterystycznych dla swojej miejscowości;

Zajęcia:

„Moje miasto” – zabawa dydaktyczna. Rodzic rozkłada zdjęcia charakterystycznych miejsc Ożarowa Mazowieckiego. Dziecko ogląda zdjęcia, próbuje określić, jakie miejsca przedstawiają, i mówi, czy odwiedziło je. Następnie rodzic umieszcza zdjęcia w różnych miejscach pokoju. Dziecko swobodnie, na hasło: Moje ulubione miejsce – staje przy wybranym zdjęciu. Mam nadzieję, że będzie to przedszkole 🙂

„Kolorowe miasteczko” – słuchanie wiersza D. Gellnerowej oraz rozmowa na jego temat. Podczas recytacji wiersza rodzic rozkłada pięć domków z figur geometrycznych: zielone kwadraty, ciemnoczerwone trójkąty, białe koła.

Nad kolorową rzeczką

jest kolorowe miasteczko.

Domy są w nim zielone,            (rodzic rozkłada pięć domków z figur geometrycznych)

a dachy ciemnoczerwone.

Koty- niebieskie,                       (rodzic kładzie pięć konturów niebieskich kotów)

pomarańczowe są pieski,           (rodzic kładzie pięć konturów pomarańczowych piesków)

a gęsi, barwne jak pawie,           (rodzic kładzie pięć konturów kolorowych pawi)

pływają po kolorowych stawie.  (rodzic kładzie kolorowy kontur w kształcie owalu)

A gdzie jest miasteczko?

Nad kolorową rzeczką.

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania: Gdzie znajdowało się miasteczko?; Jakie kolory miały domy i ich dachy?; Jakie były tam zwierzęta?; Jakiego koloru były koty i psy?. Następnie prosi: Policz, ile jest ułożonych domów nad rzeczką; Policz wszystkie dachy i okna; Wskaż kwadraty, trójkąty, koła; Opowiedz, jak wyglądałoby twoje wymarzone miasteczko.

„Droga do domu” – zabawa ruchowa z elementem zachowania równowagi. Rodzic kładzie w jednej części pokoju planszę z obrazkiem domu. Następnie układa z woreczków gimnastycznych bądź innych przedmiotów drogę do domu. Zadaniem dziecka jest przejść po woreczkach do domu tak, aby z nich nie spaść.

„Koło”– utrwalenie kształtu koła. Dziecko rysuje koło w powietrzu, palcem na dywanie. Rodzic podaje dziecku kartę pracy, dziecko koloruje koła a następnie z pomocą rodzica przelicza elementy.

Przykładowe źródło kolorowanki:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/kolo/

Źródła ilustracji:

https://ozarow-mazowiecki.pl/kontakt/

http://www.polskaniezwykla.pl/web/place/21360,ozarow-mazowiecki-sanktuarium-milosierdzia-bozego.html

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ochotnicza_Stra%C5%BC_Po%C5%BCarna_w_O%C5%BCarowie_Mazowieckim

https://ozarow-mazowiecki.pl/strefa-mieszkanca/sport-i-rekreacja/plywalnia-miejska/

https://ozarow-mazowiecki.pl/strefa-mieszkanca/edukacja/przedszkola/

 

no images were found