Środa dnia 06.05.2020 r.
TEMAT KOMPLEKSOWY: WSZĘDZIE WIOSNA
TEMAT DNIA: BOŻE KRÓWKI
Cele:
- Zapoznanie z owadem – biedronka.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej.
- Rozumienie określenia – tyle samo.
- Doskonalenie umiejętności liczenia.
Rozwiązanie zagadki E. M. Skorek
Nosi kubraczek w czarne kropki. Wiosną budzi się do słonka Czy już wiesz, to … (biedronka).
Biedronka na listku – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Rodzic rozkłada na podłodze zielone kartki – listki. Dziecko – biedronka biega ostrożnie między nimi. Na hasło: Biedronka siada na listku! – staje na jednej kartce. Na hasło: Biedronka na łące! – dziecko znowu biega…. .
Biedronka i muchomor.
Dziecko słucha piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE
Odpowiedzi na pytania:
- Kogo zobaczyła biedronka?
- Jak wyglądał muchomor?
- Co biedronka zabrała muchomorowi?
- Czy biedronka wyglądała tak samo jak muchomor?
Taniec przy piosence “Biedronka i muchomor”
Dziecko jest biedronką, rodzic muchomorem (lub odwrotnie).
Gdzie jest biedronka?
Dziecko odnajduje i wskazuje biedronki na obrazkach. Może też nazwać inne owady.
Kropki biedronki – zabawa matematyczna.
Dziecko ogląda sylwetę biedronki z kropkami na jednym skrzydełku. Przelicza kropki i dorysowuje tyle samo kropek na drugim skrzydełku. Odpowiada na pytanie – Po ile kropek na każdym skrzydełku ma biedronka? Następnie koloruje biedronkę.
Biedroneczka – zabawa naśladowcza
Dziecko – biedronka chodzi na czworakach. Na klaśnięcie rodzica – kładzie się na plecach i macha rękami i nogami… .
Przygoda biedronki na łące.
Dziecko ogląda bajkę o biedronce.
https://www.youtube.com/watch?v=5T006h6Y6Sw
Odpowiedzi na pytania:
- Kogo odwiedziła biedronka na łące?
- Czemu myszka była smutna?
- Kogo biedronka poprosiła o pomoc?
- Kto znalazł bucik myszki?
- Na jaką uroczystość myszka zaprosiła swoich przyjaciół?
Biedronka – zabawa paluszkowa.
Rodzic wyjaśnia, że na biedronkę mówi się boża krówka. Kiedyś ludzie wierzyli, że biedronki przylatują z nieba. Biedronka ma kropki, tak jak krowa łaty. Mówimy: Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba.
Ilustrowanie ruchem treści wiersza K. Sąsiadka “Biedronka”.
Biedronka mała robaczki spotkała: z tym się przywitała dłoń rodzica wita się z małym palcem dłoni dziecka tego pogłaskała dłoń rodzica głaszcze serdeczny palec dłoni dziecka temu pomachała dłoń rodzica macha środkowemu palcowi dziecka tego zabrać chciała dłoń rodzica ciągnie wskazujący palec dziecka z tym się pożegnała dłoń rodzica żegna się z kciukiem dziecka … i do nieba poleciała. dłoń rodzica wężykiem unosi się do góry.
Szukamy biedronek.
Zachęcam do poszukiwania biedronek na dworze – wychodzą, kiedy robi się ciepło. Rodzic może pokazać dziecku, w jaki sposób można wziąć owada na liść i przenieść w bezpieczne miejsce. Można dokładnie obejrzeć biedronkę używając lupy.