Data: 07.05.2020r

Temat kompleksowy: Wiosenna łąka.

Temat dnia: ,, Wiosenny koncert’’.

Cel ogólny:

-Umiejętność rozwijania wrażliwości słuchowej.

-Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

-Doskonalenie koordynacji ruchowej.

-Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia gimnastyczne

1.Prezentacja filmu „Koncert”- rozmowa z dziećmi na temat obejrzanego filmu- wyjaśnienie przez rodzica znaczenia słowa: koncert.

https://www.youtube.com/watch?v=N7gh-5oI_lE

https://www.youtube.com/watch?v=lUYEvCly8Fo

2.„Co Miś usłyszał na łące?” – zabawa słuchowa. Rodzic włącza odgłosy łąki nałożone na siebie – szum trawy, kumkanie żaby, brzęczenie pszczół, klekot bociana, szum trawy w tle, na tym głośniejsze odgłosy owadów i zwierząt. Dziecko trzyma maskotkę-misia , który „podpowiada dziecku do ucha”, co usłyszał na łące. Dziecko głośno nazywa znane sobie odgłosy. Przy drugim powtórzeniu stara się zapamiętać kolejność co najmniej dwóch odgłosów.

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

https://www.youtube.com/watch?v=UGVer-XSNVI

3.Wiosenne rymowanki”- dziecko tworzy rymy do podanych zdań:
-Przez deszczyk pokropione rosną listeczki…..(zielone).
-Zajączki kicają i trawki ……..(szukają).
-Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez……….(ogona).
-Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się………..(chowają).

4.„Prawda czy fałsz?”- krótka rozmowa z dziećmi na temat aktualnej pory roku. Rodzic podaje informacje, a dziecko klaszcze, jeśli informacja jest prawdziwa lub tupie, jeśli informacja jest fałszywa.
– Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
– Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
– Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
– Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
– A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.
– Teraz jest pora roku, którą nazywamy Jesień
-Teraz jest pora roku, którą nazywamy Wiosna
– Miesiąc, który mamy teraz, to: luty, marzec, maj, listopad.

5.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 17. 

Część wstępna

– „Motylki” – zabawa ożywiająca. Rodzic daje dziecku wycięte z papieru krążki. Dziecko biega po pokoju, naśladując łapanie motyli.

Cześć główna

– „Kle kle, bociku” – zabawa bieżna z elementem równowagi. Dziecko biega po pokoju, wymachując ramionami – naśladuje bociany. Na hasło: Bocian! zatrzymuje się i staje na jednej nodze,

– „Biedroneczki są w kropeczki” – zabawa z elementem czworakowania. Dziecko chodzi po sali na czworakach. Na hasło: Wesołe biedronki!, kładzie się na plecach – ręce i nogi wyprostowane.

– „Linoskoczki” – zabawa skoczna. Rodzic rozkłada w sali długą skakankę. Dziecko ustawia się na jej końcu. Na sygnał rodzica, porusza się wzdłuż skakanki, przeskakując z jednej na drugą stronę.

– „Bukiet dla mamy” – zabawa z elementami gimnastyki korekcyjnej. Rodzic rozkłada w całym pokoju pluszaki. Dziecko spaceruje po pokoju boso. Na hasło: Zbieramy kwiaty! dziecko podbiega do maskotek i stara się je podnieść gołą stopą.

Część końcowa

– „Na zielonej łące” – zabawa uspokajająca. Rodzic włącza spokojną muzykę (najlepiej z odgłosami ptaków, szumem drzew). Dziecko kładzie się na plecach i odpoczywa.

6.Wiosenny koncert ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Doroty Kossakowskiej.

https://www.youtube.com/watch?v=weUZKGHxNW0