Temat: Przygody Paka
Cele:
– Rozwijanie koordynacji ruchowej, doskonalenie motoryki
– Wspomaganie rozwoju mowy dzieci

1. ,,Apaszki”- zabawa naśladowcza

Dziecko trzyma apaszkę/chusteczkę i naśladuje ruchy wykonywane przez Rodzica.
(np. pionowe- z góry na dół, poziome- od prawej do lewej_

2. ,,Pokaż co gram”- zabawa dydaktyczna

Rodzic tworzy z klocków układ przedstawiający rytm zwrotki lub wersu piosenki. Wystukuje go. Dzieci same próbują wystukać ten rytm.

3. ,,Gimnastyka buzi i języka”- ćwiczenia oddechowe:

a) Mówienie na wydechu- dzieci nabierają powietrza nosem, a następnie na jednym wydechu wypowiadają  rymowankę:
Każdy aktor o tym wie,
że  mówić można źle.

b) Ćwiczenia ortofoniczne: brr, bzy.

c) Ćwiczenia języka: wysuwanie języka do przodu- język wąski i szeroki; liczenie językiem dolnych i górnych zębów; zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka;
ćwiczenia szybkiego wymawiania głoski r.

4. Rodzic zachęca dziecko, by stworzyło własną książkę, opowiadającą przygody Paka. Do stworzenia książki wystarczy kilka kawałków tektury i kredki.

 

Szablon książeczki do druku:

http://przedszkolankowo.pl/2017/04/27/ksiazeczka-przedszkolaka/

5. ,,Uciekające żabki”
Rodzic na końcu pokoju ustawia pachołek. Na sygnał Rodzica dziecko skacze do pachołka, naśladując skoki żab, okrążają pachołki i wracają w ten sam sposób do początku.
Zabawę można powtórzyć kilka razy.

6. Zabawy w przeliczanie i porównywanie zbiorów z zadawaniem pytań:
Ile jest…?, Których rzeczy jest więcej/ mniej? O ile więcej/ mniej? itp.

7. Zabawy we wskazywanie, jaka głoska jest na początku lub na końcu słowa.