https://sp.depositphotos.com/vector-images/emociones.html
Wtorek 12.05
Temat dnia: CO MNIE CIESZY?
Cele: kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć; doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych
„Co mówi lusterko?” – zabawa dydaktyczna
Przypominamy nazwy uczuć, pokazując znaki/ilustracje. Dzieci patrzą na siebie w lusterku, mówiąc: Teraz jestem… smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony
„Znaki uczuć” – zabawa dydaktyczna.
Wymienia po kolei nazwy uczuć. Dzieci pokazują ilustracje, przyglądają im się i próbują zrobić taką minę, jaka jest na obrazku. Podają przykłady sytuacji, podczas których mogłyby przeżywać te uczucia.
„Co mnie cieszy? – rozmowa na temat sytuacji wywołujących różne uczucia na podstawie Kart Pracy cz2. str. 37 i doświadczeń dzieci.
Dzieci otwierają KP2.37. Opowiadają, co znajduje się na rysunkach. Dzieci naklejają w okienkach symbole uczuć – smutku, zdziwienia, strachu lub radości. Po wykonaniu zadania dzieci opowiadają, jakie sytuacje wywołują w nich uczucie radości.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Dzieci przenoszą się do odosobnionej części ogrodu/parku/lasu. Tu Rodzic proponuje dzieciom udział w warsztatach przyrodniczych. Zadania do wykonania:
– dzieci podchodzą do drzewa: stają, opierając się plecami o pień – unoszą głowę (oglądają koronę), obejmują pień, zamykają oczy, przesuwają palcami po pniu, wąchają korę.
– podchodzą do krzewu: dominującą dłonią przesuwają wzdłuż gałązki, nachylają się i dokładnie oglądają listki.
– siadają na trawie – obiema otwartymi dłońmi przesuwają po górnej części źdźbeł trawy, kładą się, zmykają oczy, dotykają dłońmi ziemi, słuchają dolatujących dźwięków.
Zadajemy pytanie: Jak się czujecie po zajęciach przyrodniczych?
Zajęcia rozwijające.
Pomagamy dzieciom, które mają trudności z trzymaniem kredek. Dzieci rysują dużą uśmiechniętą twarz, dorysowują elementy, kolorują. Rodzic poprawia chwyt kredki.
Rodzic wspiera dzieci, doskonaląc ich umiejętności przeliczania (przeliczanie narysowanych piegów na twarzy).