https://sp.depositphotos.com/vector-images/emociones.html

 

 

Wtorek 12.05

Temat dnia: CO MNIE CIESZY?

 

Cele: kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć; doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych

 

„Co mówi lusterko?” – zabawa dydaktyczna

Przypominamy nazwy uczuć, pokazując znaki/ilustracje. Dzieci patrzą na sie­bie w lusterku, mówiąc: Teraz jestem… smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony

 

„Znaki uczuć” – zabawa dydaktyczna.

Wymienia po kolei nazwy uczuć. Dzieci pokazują ilustracje, przyglądają im się i próbują zrobić taką minę, jaka jest na obrazku. Podają przykłady sytuacji, podczas których mogłyby przeżywać te uczucia.

 

Co mnie cieszy? – rozmowa na temat sytuacji wywołujących różne uczucia na podstawie Kart Pracy cz2. str. 37 i doświadczeń dzieci.

Dzieci otwierają KP2.37. Opowiadają, co znajduje się na rysunkach. Dzieci naklejają w okienkach symbole uczuć – smutku, zdziwienia, strachu lub radości. Po wykonaniu zadania dzieci opowiadają, jakie sytuacje wywołują w nich uczu­cie radości.

 

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Dzieci przenoszą się do odosobnionej części ogrodu/parku/lasu. Tu Rodzic proponuje dzieciom udział w warszta­tach przyrodniczych. Zadania do wykonania:

– dzieci podchodzą do drzewa: stają, opierając się plecami o pień – unoszą głowę (oglądają koro­nę), obejmują pień, zamykają oczy, przesuwają palcami po pniu, wąchają korę.

– podchodzą do krzewu: dominującą dłonią przesuwają wzdłuż gałązki, nachylają się i dokładnie oglądają listki.

– siadają na trawie – obiema otwartymi dłońmi przesuwają po górnej części źdźbeł trawy, kładą się, zmykają oczy, dotykają dłońmi ziemi, słuchają dolatujących dźwięków.

Zadajemy pytanie: Jak się czujecie po zajęciach przyrodniczych?

 

Zajęcia rozwijające.

Pomagamy dzieciom, które mają trudności z trzymaniem kredek. Dzieci rysują dużą uśmiechnię­tą twarz, dorysowują elementy, kolorują. Rodzic poprawia chwyt kredki.

Rodzic wspiera dzieci, doskonaląc ich umiejętności przeliczania (przeliczanie narysowanych piegów na twarzy).