12 maja 2020
TEMAT KOMPLEKSOWY: POJAZDY
TEMAT DNIA: CIUCH,CIUCH!
Cele:
-Rozumienie wyrazów:lokomotywa,wagony,maszynista. Budowanie wypowiedzi poprawnych gramatycznie
-rozwijanie umiejętności modelowania podstawowych kształtów
-ćwiczenie sprawności manualnej
1.„Rzut do celu” ‒ przygotuj niepotrzebne tekturowe pudełko – im większe, tym lepiej – oraz stare gazety. Wytnij w pudełku otwór wielkości około 10 cm – 15 cm. Poproś dziecko, aby zgniatało kolejne strony gazety i stworzone w ten sposób kule wrzucało do otworu, stojąc w pewnej odległości od pudełka. W zależności od możliwości dziecka otwór w pudełku oraz odległość, z jakiej dziecko rzuca kulę, mogą być większe lub mniejsze. Po wykonaniu określonej liczby rzutów możesz poprosić dziecko o przeliczenie, ile rzutów było celnych. Możecie zorganizować zawody w rzucie do celu. Zgniatanie gazet rozwija mięśnie rąk, przygotowując je do pisania. Zabawa w rzucanie kulami do celu kształtuje celność i rozwija odporność emocjonalną.
2.,,Pociąg” -praca z obrazkiem. Pokazujemy dziecku częściowo zasłonięty obrazek. Pytamy co to za pojazd? Po czym jeździ? Jak się nazywa część pociągu ,która znajduje się z przodu? Co ciągnie lokomotywa? Kto prowadzi pociąg? Jak wygląda pociąg w środku? Czym się różni od samochodu osobowego?
Następnie tniemy obrazek na 6 części i dziecko go składa w całość.3 ,,Pociąg” zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko z rodzeństwem lub rodzicem udaje pociąg .Starsza osoba może być lokomotywą młodsza wagonikiem. Udajemy jazdę pociągiem śpiewając : jedzie pociąg…uwaga stacja ;,,Piłeczki”-zatrzymujemy się i podskakujemy.
Znów jedziemy,stacja -,,Kotki” idziemy na czworakach, stacja,,Wesołki” klaszczemy .
Piosenka,, Jedzie pociąg”
4.Praca plastyczna ,,Pociąg”-przygotowujemy pudełka po zapałkach 3-4 lub inne .Wycinamy kółka do każdego wagonika . Pytamy dziecko co może przewozić pociąg? Następnie dziecko dokleja do każdego wagonika(pudełka) kółka oraz lepi z plasteliny różne towary np. kule itp.
inna propozycja malujemy farbami pociąg( obrazek z załączeniu)
5.,,Kolorowy pociąg” zabawa dydaktyczna. Przygotowujemy klocki w 3 kolorach np. czerwony, niebieski, zielony. Następnie mówimy: buduję pociąg to jego wagony: czerwony, niebieski, zielony ,a potem znowu takie same najpierw układam czerwony co potem…układamy rytm dziecko ćwiczy co jest potem.
6. Przypominamy sobie piosenkę ,,Jedzie pociąg”
(słuchamy i śpiewamy)
7. Kolorowanka