Wtorek 12.05.2020

Temat: Mała orkiestra

Cele:

  • Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie;
  • Klasyfikowanie zbiorów ze względu na daną cechę;
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy;

Zajęcia:

Orkiestra A. Frączek – rozpoznawanie i podawanie nazw instrumentów, poszerzanie kompetencji komunikacyjnych.

Orkiestra

Agnieszka Frączek

Bum bum bum!

Tra, ta, ta,

w naszym domu

wciąż ktoś gra.

Antek dudni na puzonie,

naśladując wściekłe słonie,

Franek w trąbę dziko dmie,

musisz słuchać, chcesz czy nie.

Stryj Ignacy na pianinie

brzdąka gamę co godzinę.

Rock and rolla na cymbałkach

wystukuje ciocia Alka.

Ja koncerty daję w przerwach,

po mistrzowsku gram na nerwach.

Rodzic pyta: Kim jest muzyczna rodzina?; Na jakich instrumentach grają jej członkowie?; Co to znaczy „grać komuś na nerwach”?

„Guzikowy zawrót głowy”: zabawy matematyczne.

Rodzic rozkłada przed dzieckiem guziki w czterech kolorach, różnej wielkości, z różną liczbą dziurek lub z uchem. Zadaniem dziecka jest posegregowanie guzików ze względu na którąś z cech (np. kolor, kształt, liczba dziurek). Następnie rodzic pyta: Których guzików jest więcej/mniej? Dziecko szacuje, a następnie może przeliczyć guziki samodzielnie bądź z pomocą rodzica.

„Guzikowe figury”- rodzic prezentuje dziecku figury geometryczne: trójkąt, koło, kwadrat. Zadaniem dziecka jest ułożenie danej figury z guzików.

„Guzikowe pchełki”- dla każdego potrzebne są po dwa guziki, najlepiej płaskie, oraz dwa kawałki sznurka do zaznaczenia startu i mety. Zadaniem dziecka i rodzica jest jak najszybsze przeniesienie swojego guzika do linii mety. Należy jednym guzikiem naciskać na drugi, aby jak najszybciej przesunął się do mety. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Jestem muzykantem – zabawa ze śpiewem, doskonalenie artykulacji poprzez śpiewanie zgłosek dźwiękonaśladowczych. Rodzic proponuje dziecku zabawę w muzyków, polegającą na rozmowie pomiędzy nimi.

Jestem muzykantem

sł. i muz. Tradycyjne

Jestem muzykantem-konszabelantem,

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

– A na czym? – Na pianinie.

A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,

a pianino, i no, i no, a pianino, bęc! (refren śpiewają wszyscy, naśladując głosem

i gestem instrument)

 

Inne propozycje: na puzonie, onie, onie; na bębenku: bum ta-ra-ra; na flecie: fiju, fiju; na trąbce: tru, tu, tu, tu; na kołatce: kle, le, le, le.

 

Przykładowe wykonanie utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4

no images were found