Temat dnia: Zabawy z muzyką.

Cele:

-rozróżnianie dźwięków wysokich i niskich w trakcie zabawy;

– reagowanie na umówione sygnały;

– ćwiczenie motoryki małej.

-rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

 

Na początek zapraszam na krótką gimnastykę ze „Świeżakami”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

 

Ćwiczenia oddechowe

 Huśtanie misia- tę zabawę wykonujemy w pozycji leżącej. Bierzemy ulubioną maskotkę dziecka lub proponujemy, by dziecko samo sobie jakąś wybrało. Przykładowego misia kładziemy na jego brzuchu, na którym dziecko kładzie też prawą dłoń, a lewa dłoń leży na klatce piersiowej. Przy wdechu – powietrze nabieramy nosem – miś huśta się do góry (przepona powinna się wyraźnie uwypuklić), lewa ręka leży nieruchomo, natomiast prawa unosi się w górę wraz z misiem. Przy wydechu – powietrze wypuszczamy ustami – miś zjeżdża w dół, brzuch opada, a lewa ręka leży nieruchomo. Aby zabawka nie spadła, oddech musi być wolny i równy.

 Ćwiczenia oddechowe łączone z ruchami rąk Wykonać wdech z jednoczesnym szybkim wzniesieniem rąk do boku, a wydech z powolnym przesuwaniem rąk do przodu, aż do zupełnego ich skrzyżowania.

 Ćwiczenie oddechowe łączone z ruchami tułowia Wykonać szybki wdech skręcając jednocześnie tułów w bok; w czasie powolnego wydechu następuje powrót do normalnej postawy.

 

 Dźwięki wysokie i niskie -zabawy przy muzyce  https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

 

Kto się boi smoka? sł. Małgorzata Nawrocka, muz. Michał Witecki   

 

Kto się boi smoka,    (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

może lis, a może foka?    (wskazujemy na prawą i lewą stronę)

Kto się boi smoka    (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

 i uciekać chce?    (bieg w miejscu)

 Kto się boi smoka,    (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

 może lis, a może foka?    (wskazujemy na prawą i lewą stronę)

 Kto się boi smoka?    (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

 Bo ja nie.    (wskazujemy na siebie, zaprzeczamy głową)

 Gdyby chciał księżniczkę pożreć na śniadanie,

 to za karę potem lodów nie dostanie.

Kto się boi smoka…

Jeśli będzie dzieci straszył na spacerze,

to mu nie pozwolę jeździć na rowerze.

Kto się boi smoka…

Wychowanie smoka to niełatwa sprawa.

Kto dokona tego, ten dostanie brawa.

 Kto się boi smoka…

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=5nIyrnR4DoE

 

 Rozmowa na temat tekstu piosenki.

 – Jaki jest smok?;

– Z jakiego powodu można bać się smoka?;

-Gdzie mieszkają smoki?;

-Gdzie można je spotkać?;

-Jak zachowuje się smok z piosenki?;

– Co trzeba zrobić ze smokiem, aby nikt się go nie bał?.

 

„Kolorowy smok” – praca konstrukcyjna według wzoru z wykorzystaniem Wyprawka plastyczna

Proszę przygotować tacki z kółkami o średnicy 1,5 cm oraz kleje oraz kartę pracy z Wyprawki plastycznej s.37  Polecenie dla dziecka: Wypchnij smoka, ozdób jego brzuch kolorowymi kołami, spróbuj nakleić je tak, aby wyglądały jak łuski smoka. Rodzic pokazuje, że należy złożyć koło na połowę, posmarować klejem tylko jedną połowę. Tak złożone koła trzeba nakleić obok siebie. Należy także przymocować skrzydła (włożyć w wyznaczony otwór). Smoki mogą zostać zawieszone na nitkach lub do indywidualnych zabaw.

„Foka” – zabawa relaksacyjna. Nauka odpoczywania, zachęcanie do wyciszenia.

 Foka Beata Kamińska

W morzu pływała foka:

 – Pragnę widzieć świat z wysoka!

Zanurkowała między falami

i podziwiała dno z muszelkami.

W tle muzyka relaksacyjna( zachęcamy dziecko do relaksu z masażykiem )dziecko kładzie się na brzuchu, Rodzic gładzi jego plecy dłońmi, naśladując ruchem pływającą fokę. W tym samym czasie recytuje wierszyk. Później może nastąpić zmiana ról.

 

Słuchanie bajki : „Legenda o smoku Wawelskim” https://www.youtube.com/watch?v=7Q_ejE0QTtg