Dzień 13.05.2020 r.

Temat:  Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

Cele ogólne:

-porównywanie wysokości z zastosowaniem określeń: wyższy od… ;niższy od… ;takiego samego wzrostu;

-porównywanie długości z zastosowaniem określeń: długi – krótki, dłuższy od… krótszy…

-rozwijanie sprawności fizycznej.

 

  1. Ćwiczenie poranne:
  • Podskoki rozkroczno-zwarte Pajacyki.

Dzieci stoją w dowolnym miejscu pokoju i skaczą jak pajacyki.

  • Ćwiczenia nóg.

Dzieci rytmicznie wspinają się na palce, a następnie wykonują przysiad podparty.

 

 

  1.  
  • Zabawa -Jaka postać z baśni zmieniła miejsce?

Do zabawy potrzebne będą bajkowe postacie na obrazkach lub zabawki związane z daną bajką /5-6 szt./.

     Dziecko wymienia tytuły bajek lub nazywa postacie, które są ułożone obok siebie. Następnie opuszcza na chwilę pokój lub odwraca się aby rodzic mógł zamienić jeden obrazek/zabawkę. Po powrocie do pokoju dziecko musi odgadnąć co się zmieniło? Za każdym razem możemy utrudnić zadanie, zmieniając 2-3 obrazki.

 

  • Zabawa Posłuszny balon.

     Dzieci podrzucają balon do góry tak długo, dopóki balon nie spadnie na podłogę. Można odbijać głową, jedną lub dwiema rękami.

     Zabawie towarzyszy spokojny akompaniament muzyczny.

 

  • Porównywanie wzrostu – Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

Rodzic nawiązuje do tematyki tygodnia i pyta dzieci:

-Kto na ogół jest wyższy – król czy królowa?

-Czy Calineczka była wysoka?

-Jaka postać z bajki jest niska?

– Pokażcie, jacy jesteście wysocy. (Dzieci prostują się i stają na palcach).

– Pokażcie, jacy jesteście niscy. (Dzieci, w przysiadzie, opuszczają głowy).

 

  • Zabawa z wykorzystaniem metrówki, sznurka lub kolorowej włóczki /do tej zabawy zachęcamy wszystkich członków rodziny/.

     Każdy biorący udział w tej zabawie ma mierzony wzrost i oznaczany za pomocą w/w narzędzi. Następnie te 3- 4  odmierzone sznurki układamy na podłogę tak, aby dziecko  miało możliwość porównania “na oko”, za pomocą kroków i stóp, który sznurek jest długi -krótki; dłuższy -krótszy. Zaś centymetrem i kredą oznaczamy /np. na drzwiach/ wysokość domowników. Dziecko porównuje wysokości używając określeń: wyższy od… ;niższy od… lub  takiego samego wzrostu.  

 

 

 

3.

  • Zabawa muzyczno-ruchowa Czarodziejski zamek.

/zachęcamy rodziców do skorzystania z nagrania spokojnej muzyki/

     Dzieci chodzą przy dźwiękach spokojnej muzyki po całym pokoju, który jest czarodziejskim zamkiem. W zamku oglądają wszystkie piękne obrazy, meble, świeczniki itp. Gdy muzyka cichnie, nieruchomieją w pozycji, w jakiej były w momencie przerwania muzyki. Tak zaczarowane trwają do momentu, gdy znów zabrzmi muzyka.

 

 Karta pracy, cz. 4, s. 15.

Łączenie obrazków dzieci z ich cieniami.

 

  • Ćwiczenia ekspresji językowej pod hasłem Układamy baśń.

     Dzieci kolejno wypowiadają zdania tak, aby tworzyły logiczną całość. W ten sposób powstaje baśń ułożona przez dzieci. Pierwsze zdanie baśni może zacząć rodzic, np.:

            Za siedmioma górami, za siedmioma morzami stał zamek, w którym mieszkał smok mieniący się    wszystkimi kolorami tęczy…

 

  • dla chętnych – “Moja baśń” – wykonanie ilustracji do opowiedzianej baśni. Jak będzie kilka kartek możemy zrobić książkę.