13 MAJA 2020
TEMAT KOMPLEKSOWY: POJAZDY
TEMAT DNIA:UCZYMY SIĘ JEŹDZIĆ NA ROWERZE
Cele:
-wzbogacanie słownika o nazwy części rowerowych
-zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas jazdy na rowerze
-ćwiczenie poczucia rytmu
-utrwalenie piosenki ,,Samochody”
1.ZABAWA „Uciekająca piłka” ‒ przygotuj dmuchaną piłkę. Poproś dziecko, aby usiadło na podłodze w siadzie prostym (z wyprostowanymi nogami). Połóż piłkę obok dziecka i poproś, aby przeturlało ją dokoła siebie, nie zginając nóg. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Następnie umieść piłkę między stopami dziecka. Poproś, aby się położyło i podało piłkę nogami do rąk, a następnie usiadło i ponownie umieściło piłkę między stopami. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Na koniec umieść piłkę między zgiętymi kolanami dziecka. Poproś dziecko, aby trzymając piłkę kolanami uniosło biodra do góry. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Ćwiczenie rozciąga mięśnie grzbietu i wzmacnia mięśnie brzucha
.2. ,,Rowery i rowerki” zabawa dydaktyczna. Pokazujemy dziecku obrazki przedstawiające różne rowery. Pytamy , który jest największy średni, mały. Pytamy które rowery są dla dzieci ,a które dla dorosłych. Jakie są między nimi różnice ?
Liczymy rowery: ile jest dużych, ile małych, ile jest wszystkich ?
3.,,Rowery”-zabawa. Dziecko biega trzymając ręce ugięte w łokciach na wysokości klatki piersiowej
( jak rowerzyści).Na hasło: rowery jadą po wąskiej ścieżce rowerowej!-biegnie na rozłożonej na podłodze skakance lub sznurku (po linii).
4. Rower -praca z obrazkiem i wierszykiem
Czytamy wierszyk D. Gellner ,,Mój rower”
Mój rower
jak prawdziwy konik
lubi z wiatrem
po ścieżkach gonić.
Lubi pędzić przed siebie,
przez park i przez pole,
wciąż dalej i dalej,
koło za kołem.
Pytamy: Do czego porównany jest w wierszyku rower?
Co lubi robić rower? Gdzie lubi jeździć rower?
Następnie oglądamy obrazki rowerów i określamy części roweru: kierownica, dzwonek pedały, lampka, światełko odblaskowe. Do czego służą poszczególne części.
Co robić by jazda na rowerze była bezpieczna?-co trzeba mieć na głowie, nie wolno jeździć, jak się zachować , gdy jedzie inny rower?
5.,, Rowerzysta ”-wykonanie ćwiczenia z karty pracy Książka 4,nr zadania 15
Umieszczamy brakujące elementy obrazka.
6. ,,Jedziemy na rowerach” -zabawa ruchowa. Dziecko kładzie się na plecach i udaje pedałowanie dorosły mówi czy jedziemy wolno czy szybko, pod górę( czyli ciężko pedałujemy )czy z góry (szybko).
7. Utrwalamy piosenkę poznaną w poniedziałek ,,Samochody”
8. Kolorowanka ,,Peppa na rowerze”