Temat: Owady
Cele:
– Budzenie zainteresowania życiem owadów
– Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 9
1. Opowiadanie Olek i Ada ,,Łąka”, czyta Dominika Brylska –
https://www.youtube.com/watch?v=j-POeJHTbTo
2. Majowa łąka i jej mieszkańcy – owady
https://www.youtube.com/watch?v=jFIm5X7xS-U
3. Bąki z łąki – URWISOWO – piosenka dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak
4. Opowiadanie A. Sójki „Niespodzianka biedronki.”
http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/05/mieszkancy-aki-literatura-do-zajec.html
Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatków, mrówki pracowicie budowały swoje mrowiska, a biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.
– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – nektar – mówiły pszczoły.
– Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczały mrówki. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała …. Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.
– Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika – Pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały, mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listami łopianu i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki … na wieli bal! Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.
– Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki i odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.
5. „Przygoda małej pszczółki”- opowiadanie C. Lewandowska
http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/05/mieszkancy-aki-literatura-do-zajec.html
Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów.
Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I …. rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku – ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk Felek, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała. Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę.
Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem.
I bąk Felek razem z mała pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.
6. Pszczoła, biedronka i żabka z papierowych kółek / z papieru / zabawy dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=R7F4eEWNlvA
- Papierowe pszczoły
https://www.youtube.com/watch?v=gpNJJ1sa0Qo
- Motylki – karty pracy
https://www.facebook.com/357131184672874/posts/404420946610564/
https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ
- Karty pracy
http://1.bp.blogspot.com/-SZq9BHo-o7g/U2-LmFtglTI/AAAAAAAACYU/rzCFMWy8Csk/s1600/Bez%C2%A0tytu%C5%82u.jpg
- ,,Coś na f- zabawa z wykorzystaniem W.
Dzieci wycinają obrazek farby z W (z podpisem), wklejają go do zeszytu, ustalają początkową F i rysują trzy przedmioty/ zwierzęta/ owoce/ warzywa, których nazwy zaczynają się tą głoską.11. Karty pracy – Motyle i ich cienie
https://naszelementarz.men.gov.pl/generator/gallery/?tag=4OOO