Środa dnia 13.05.2020 r
TEMAT KOMPLEKSOWY: ZWIERZĘTA DOMOWE
TEMAT DNIA : ZWIERZĘTA U LEKARZA
Cele:
- Poznanie pracy weterynarza.
- Porównywanie ciężaru przedmiotów.
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat.
- Kształcenie percepcji wzrokowej.
- Kształcenie analizy sylabowej.
Na obrazku – zabawa dydaktyczna.
Dziecko składa obrazek z części z K2., 24
Zestaw zabaw ruchowych.
- Zabawa z psem. Dziecko chodzi swobodnie. Kiedy rodzic woła: Aport! – dziecko pochyla się, naśladując podnoszenie patyka wykonuje wymach ręki – naśladuje rzucanie patyka. Dziecko znowu chodzi, rodzic woła: Aport! … .
- Rybki w akwarium. Na hasło rodzica: Rybka pływa! – dziecko biega w różnych kierunkach poruszając “wężykiem” złączonymi dłońmi. Na hasło: Rybka jest głodna! – dziecko biegnie w wyznaczone miejsce, gdzie rodzic naśladuje sypanie pokarmu dla rybki. Dziecko odpoczywa. Na hasło: Rybka pływa! … .
- Kulawa papuga. Dziecko biega w rytmie wystukiwanym przez rodzica. Na hasło: Papugę boli noga! – dziecko zaczyna skakać na jednej nodze. Kiedy rodzic przestaje wystukiwać rytm, dziecko – papuga siada w przysiadzie
- Kotek idzie na spacer. Na hasło rodzica: Kotek śpi! – dziecko zwija się na dywanie w kłębek. Na hasło: Kotek idzie na spacer! – dziecko wyciąga grzbiet w górę i mówi miau!. Idzie na czworakach na spacer… .
Weterynarz – rozmowa na podstawie historyjki w Księdze zawodów.
“Weterynarz” Zbigniew Dmitroca
Gdy koń kaszle lub kuleje, Kiedy chory pies nic nie je, Weterynarz nawet w nocy Nie odmówi im pomocy.
Odpowiedzi na pytania:
- Kim jest weterynarz?
- Czym zajmuje się weterynarz?
Na koniec dziecko układa kolejno zdarzenia w historyjce obrazkowej w Księdze zawodów.
Analiza sylabowa wyrazu weterynarz.
Dziecko dzieli na sylaby wyraz we-te- ry-narz. Dziecko wyróżnia pierwszą głoskę wyrazu weterynarz.
Weterynarz Fred.
Dziecko słucha piosenki “Weterynarz Fred”, a następnie ogląda film “Weterynarz Fred. Nagły przypadek”. Link piosenki.
.https://www.youtube.com/watch?v=kJlpM25wpTY
Link filmu
https://www.youtube.com/watch?v=qc0nOaw_-HI
Odpowiedzi na pytania:
- Kto wie jak leczyć zwierzęta?
- Kiedy należy wezwać doktora Freda?
- Co ma w torbie dr. Fred?
- Co się stało psu Karatowi?
- Co założył Karatowi dr. Fred?
- Kogo pani przyniosła do kliniki?
- Czy kot był chory?
- Kto spadł z urwiska?
- Kto uratował kozła?
Królicze skoki – zabawa z elementem poskoku.
Dziecko robi przysiad podparty. Na sygnał rodzica skacze, udając królika.
Lekkie – ciężkie zabawa dydaktyczna.
Rodzic gromadzi różne przedmioty o zróżnicowanej wadze np. drewniane klocki, plastikowe klocki, papier, woreczek z fasolą…. oraz wagę szalkową wykonaną z wieszaka. Sposób wykonania wagi: na końcach wieszaka umieszczamy dwie jednakowe reklamówki, na haczyku zawiązujemy sznurek. Dziecko trzyma wagę za sznurek. Do reklamówek wkładamy przedmioty o różnym ciężarze. Przed ważeniem dziecko ocenia ciężar przedmiotów, biorąc je do ręki i określając wg. własnego odczucia, czy jest ciężki, czy lekki. Następnie porównuje ciężar dwóch wybranych przedmiotów, określając, który jest lżejszy, a który cięższy. Po określeniu ciężaru na “oko”, waży te same przedmioty na wadze szalkowej i obserwuje zachowanie ramion wagi. Rodzic zwraca uwagę na to, że na dół przesuwa ramię wagi cięższy przedmiot.
Karta pracy – weterynarz.
Dziecko koloruje obrazek lekarza weterynarii.