Środa dnia 13.05.2020 r

TEMAT KOMPLEKSOWY: ZWIERZĘTA DOMOWE

TEMAT DNIA : ZWIERZĘTA U LEKARZA

Cele:

  1. Poznanie pracy weterynarza.
  2. Porównywanie ciężaru przedmiotów.
  3. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat.
  4. Kształcenie percepcji wzrokowej.
  5. Kształcenie analizy sylabowej.

Na obrazku – zabawa dydaktyczna.

Dziecko składa obrazek z części z K2., 24

Zestaw zabaw ruchowych.

  • Zabawa z psem.                                                                                                                                                                  Dziecko chodzi swobodnie. Kiedy rodzic woła: Aport! – dziecko pochyla się, naśladując podnoszenie patyka wykonuje wymach ręki – naśladuje rzucanie patyka. Dziecko znowu chodzi, rodzic woła: Aport! … .
  • Rybki w akwarium.                                                                                                                                                        Na hasło rodzica: Rybka pływa! – dziecko biega w różnych kierunkach poruszając “wężykiem” złączonymi          dłońmi. Na hasło: Rybka jest głodna! – dziecko biegnie w wyznaczone miejsce, gdzie rodzic naśladuje sypanie      pokarmu dla rybki. Dziecko odpoczywa. Na hasło: Rybka pływa! … .
  • Kulawa papuga.                                                                                                                                                        Dziecko biega w rytmie wystukiwanym przez rodzica. Na hasło: Papugę boli noga!  – dziecko zaczyna skakać na jednej nodze. Kiedy rodzic przestaje wystukiwać rytm, dziecko – papuga siada w przysiadzie
  • Kotek idzie na spacer.                                                                                                                                                      Na hasło rodzica: Kotek śpi! – dziecko zwija się na dywanie w kłębek. Na hasło: Kotek idzie na spacer! – dziecko wyciąga grzbiet w górę i mówi miau!. Idzie na czworakach na spacer… .

Weterynarz – rozmowa na podstawie historyjki w Księdze zawodów.

“Weterynarz”                                                                                                                                                                        Zbigniew Dmitroca

Gdy koń kaszle lub kuleje,                                                                                                                                                     Kiedy chory pies nic nie je,                                                                                                                                            Weterynarz nawet w nocy                                                                                                                                                         Nie odmówi im pomocy.

Odpowiedzi na pytania:

  • Kim jest weterynarz?
  • Czym zajmuje się weterynarz?

Na koniec dziecko układa kolejno zdarzenia w historyjce obrazkowej w Księdze zawodów.

Analiza sylabowa wyrazu weterynarz.

Dziecko dzieli na sylaby wyraz we-te- ry-narz. Dziecko wyróżnia pierwszą głoskę wyrazu weterynarz.

Weterynarz Fred.

Dziecko słucha piosenki “Weterynarz Fred”, a następnie ogląda film “Weterynarz Fred. Nagły przypadek”.             Link piosenki.

.https://www.youtube.com/watch?v=kJlpM25wpTY

Link filmu 

https://www.youtube.com/watch?v=qc0nOaw_-HI

Odpowiedzi na pytania:

  • Kto wie jak leczyć zwierzęta?
  • Kiedy należy wezwać doktora Freda?
  • Co ma w torbie dr. Fred?
  • Co się stało psu Karatowi?
  • Co założył Karatowi dr. Fred?
  • Kogo pani przyniosła do kliniki?
  • Czy kot był chory?
  • Kto spadł z urwiska?
  • Kto uratował kozła?

Królicze skoki – zabawa z elementem poskoku.

Dziecko robi przysiad podparty. Na sygnał rodzica skacze, udając królika.

Lekkie – ciężkie zabawa dydaktyczna.

Rodzic gromadzi różne przedmioty o zróżnicowanej wadze np. drewniane klocki, plastikowe klocki, papier, woreczek z fasolą…. oraz wagę szalkową wykonaną z wieszaka. Sposób wykonania wagi: na końcach wieszaka umieszczamy dwie jednakowe reklamówki, na haczyku zawiązujemy sznurek. Dziecko trzyma wagę za sznurek. Do reklamówek wkładamy przedmioty o różnym ciężarze. Przed ważeniem dziecko ocenia ciężar przedmiotów, biorąc je do ręki i określając wg. własnego odczucia, czy jest ciężki, czy lekki. Następnie porównuje ciężar dwóch wybranych przedmiotów, określając, który jest lżejszy, a który cięższy. Po określeniu ciężaru na “oko”, waży te same przedmioty na wadze szalkowej i obserwuje zachowanie ramion wagi. Rodzic zwraca uwagę na to, że na dół przesuwa ramię wagi cięższy przedmiot.

Karta pracy – weterynarz.

Dziecko koloruje obrazek lekarza weterynarii.