Cele: rozwijanie kreatywności ruchowej w trakcie zabaw muzycznych; uwrażliwienie na muzykę poważną; doskonalenie artykulacji poprzez śpiewanie zgłosek dźwiękonaśladowczych; rozwijanie sprawności fizycznej (zwrócenie uwagi na bezpieczne omijanie się i hamowanie biegu); usprawnianie małej motoryki.

Pomoce: guziki; kubeczek; chusteczka (apaszka); CD.

Realizacja:

  1. „Jestem muzykantem” słowa i muzyka tradycyjnie. Zabawa ze śpiewem.

Nauka piosenki pierwszej zwrotki, dla chętnych cały utwór J

„Jestem muzykantem”

Jestem muzykantem – konszabelantem,

My muzykanci – konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

– A na czym? Na pianinie.

A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no.

a pianino, i no, i no, a pianino, gra!

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0

  1. „Walc kwiatów” rozwijanie kreatywności ruchowej.

Dziecko trzyma w dłoni chusteczkę, może być apaszka i tańczy według pomysłu do muzyki:

Mariage d’amour Paula Senneville’a.

Moja propozycja to źródło z filmu „Piękna i Bestia” (przepiękny teledysk, bardzo dobrze pokazane kroki walza przez aktorkę)

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=krYu0L0_ai4

  1. „Przez tropiki” zabawa usprawniająca małą motorykę, porównywanie liczebności, podawanie nazw jakościowych.

Rodzic rozsypuje w pokoju na dywanie guziki różnego koloru i różnej wielkości.

„Przez tropiki”

Przez tropiki, przez pustynię                        chodzi dziecko dookoła dywanu;

toczył zając wielką dynię.

Toczył, toczył dynię w dół.                                        dziecko naśladuje ruch toczenia;

Pękła dynia mu na pół.                       dziecko się pochyla, wykonuje powolny wymach rękoma wyciągniętymi do przodu, jednocześnie prostując się;

Pestki z niej się wysypały,                             dziecko wykonuje młynek rękoma;

Więc je zbierał przez dzień cały.

Raz, dwa, trzy! Raz, dwa, trzy!                    rytmicznie wyklaskuje dziecko;

Ile pestek zbierzesz Ty?                                 dziecko wskazuje osobę na słowo: Ty.

Przebieg zabawy:

Dziecko zbiera do kubeczków guziki – liczy zebraną ilość. Pobawcie się państwo wspólnie i porównajcie zebraną liczbę. Możemy używać słów: więcej, mniej, dużo, mało.

Wysypujemy guziki i powtarzamy zabawę.

 

  1. „Berek” tradycyjna zabawa ruchowa.

 

Przebieg zabawy:

 

dziecięca gra ruchowa, polegająca na tym, że jedna osoba (nazywana berkiem) musi dotknąć dowolną z pozostałych osób biorących udział w zabawie. Dotknięta osoba staje się berkiem, a poprzedni berek staje się zwykłym uczestnikiem zabawy. W grze może brać udział dowolna liczba osób. Kiedy jest dużo uczestników, mogą być dwa berki. Zabawa nie jest ograniczona w czasie, jednak zazwyczaj kończy się, gdy większość uczestników poczuje się zmęczona.

 

  1. „Raz dwa trzy” Muzykalna Sowa – zabawa na dywanie wykonywana w trzech tempach.

 

 Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=FBM-o-jqsLg

 

  1. „Pląsy muzyczne” zabawa relaksacyjna, masażyk.

 

Dziecko kładzie się na brzuchu lub w siadzie skrzyżnym zwrócone do nas plecami. I wykonujemy zgodnie ze słowami – ruchy:

 

Idą słonie                                           na plecach kładziemy na przemian całe dłonie;

Idą konie                                           dotykamy piąstkami;

Idą panieneczki na szpileczkach        dotykami palcami wskazującymi;

Świeci słonki                                      zataczamy dłońmi kółka;

Płynie rzeczka                                    rysujemy linię;

Pada deszczyk                                   dotykamy wszystkimi palcami;

Czujesz dreszczyk?                            Łaskoczemy .