Czwartek dnia 14.05.2020 r.
TEMAT KOMPLEKSOWY: ZWIERZĘTA DOMOWE
TEMAT DNIA: OPIEKUJEMY SIĘ ZWIERZĘTAMI
Cele:
- Uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt.
- Kształtowanie umiejętności naśladowania ruchów.
- Kształtowanie umiejętności powtarzania rytmów.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Kształtowanie umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie.
Rozmowa zwierząt – zabawa rytmiczna.
Dziecko umawia się z rodzicem, jakimi są zwierzętami np. psy. Rodzic mówi rytm: hau – hau – hau (w rytmie ćwierćnut). Zadaniem dziecka jest powtórzenie podanego rytmu. Później dziecko wymyśla rytm, a rodzic go powtarza.
Taniec “Zygak”.
Dziecko tańczy wspólnie z rodzicem.
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
Zwierzę istota czująca – rozmowa na podstawie treści wiersza Bożeny Piergi.
Kiedy z kotem dokazujesz, to pamiętaj, że kot czuje. Czasem nie ma już ochoty na zabawy oraz psoty. Pies, choć łasi się bez przerwy, także może nie mieć werwy na igraszki oraz głaski. Żółwie, ryby oraz koty to żyjące są istoty! A najmniejszy nawet zwierz chce być szanowany też. Więc o swego przyjaciela dbaj nie tylko, gdy niedziela. Wiedz, że każdy człowiek wielki ludzki jest dla stworzeń wszelkich.
Odpowiedzi na pytania:
- O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?
- Jak należy dbać o zwierzęta domowe?
- O czym trzeba pamiętać, bawiąc się ze swoimi zwierzętami?
Bezdomne zwierzęta.
Rodzic: czy wiesz, że są zwierzęta, które nie mają swojego domu. Mieszkają w schronisku dla bezdomnych zwierząt. Jak myślisz, jak możemy im pomóc? Dziecko ogląda ilustracje i dzieli się z rodzicem spostrzeżeniami.
Utrwalenie piosenki “Kundel bury”
https://www.youtube.com/watch?v=WBNzkZ-53ns
Zabawa zwierząt – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Rodzic zaprasza dziecko do zabawy w zwierzęta domowe. Dla każdego zwierzęcia podaje osobny rytm, będący jednocześnie sygnałem do zabawy np. kot: miau-miau-miau-miau; pies: hau-hau-hau; papuga: cirik-cirik. Gdy dziecko usłyszy sygnał, porusza się w określony sposób, np. pies “służy” – dziecko w przysiadzie, wyprostowane, ręce zgięte w łokciach, lekko podniesione do góry, podskakuje. Kot – dziecko chodzi na czworakach. Papuga – dziecko biega drobnymi kroczkami z jednoczesnym wymachiwaniem rekami.
Dokarmiamy zwierzęta – karta pracy.
Zagadki słuchowe.
Dziecko wyróżnia pierwszą głoskę w wyrazach. Rodzic: co słychać na początku kiedy mówię:
- papuga
- kanarek
- pies
- rybka
Moje ulubione zwierzątko – praca plastyczna.
Dziecko maluje farbami swoje ulubione zwierzątko domowe.