14 kwietnia 2020
TEMAT KOMPLEKSOWY: POJAZDY
TEMAT DNIA : POZNAJEMY POJAZDY
Cele:
-rozpoznawanie i nazywanie pojazdów lądowych,wodnych,powietrznych
-doskonalenie liczenia
-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej
1. Zabawa „Ciepło-zimno” ‒ wybierz niewielką zabawkę dziecka i ukryj ją w pokoju (w wersji łatwiejszej) lub w mieszkaniu (w wersji trudniejszej). Zachęć dziecko do odszukania zabawki – mów „ciepło”, gdy dziecko się zbliża do miejsca ukrycia przedmiotu lub „zimno”, jeśli się od niego oddala. W drugiej części zabawy możesz zaproponować zamianę ról – tym razem dziecko ma schować zabawkę i naprowadzać Cię na nią słowami „ciepło” lub „zimno”. Zabawa kształtuje wyobraźnię, umiejętność logicznego myślenia i reagowania na hasło.
2. ,,Pojazdy ,które jeżdżą, latają, pływają”-rozpoznawanie i nazywanie pojazdów np. samochód osobowy, karetka, straż pożarna,radiowóz policyjny,rower, motor, samolot, statek. Wskazywanie i nazywanie pojazdów ,które poruszają się po wodzie, powietrzu,lądzie.-Obrazek
3. Słuchanie wiersza U. Piotrowskiej i zabawy matematyczne
Jest pojazdów mnóstwo na świecie,
w każdym miejscu je znajdziecie.
Brum, brum, brum brum, jedzie auto,
światełkami migu, migu,
a samolot nad nim leci
i zaprasza do wyścigów.
,,Ja na ziemi, ty w powietrzu,
więc wyścigów nie zaczynam”
Szu, szu, szu, szu szumią skrzydła,
coraz wyżej mknie maszyna.
Bu, bu, bu, buczy statek,
plusku, plusku, goni fale.
Nie chce latać, nie chce jeździć,
przecież pływa doskonale.
Jest pojazdów mnóstwo w świecie,
w każdym miejscu je znajdziecie.
Pytamy o jakich pojazdach jest mowa w wierszu?
Co porusza się po lądzie?/powietrzu/wodzie?
4. Przygotowujemy 3 zbiory- dziecko segreguje(zaznaczamy sznurkiem lub tasiemką) umieszczamy obrazki pojazdów lądowych w jednym zbiorze, wodnych w innym, powietrznych w następnym.
5. Pojazdy -zabawa naśladowcza. Dziecko porusza się swobodnie na hasło: jazda samochodem-naśladuje jazdę samochodem i poruszanie kierownicą, na hasło :lot samolotem-rozkłada ręce na boki udając latanie, na hasło: jazda pociągiem udaje ciuchcię.
6. Karta pracy-Książka 4 karta nr 16-wypychamy obrazki, naklejamy je na karton. Nazywamy pojazdy, liczymy je , nalepiamy tyle kółek ile jest pojazdów. Rysujemy po śladzie linie pod tymi pojazdami , które jeżdżą po torach.
7. Rozpoznaj odgłosy pojazdów.-w załączeniu.
8. Kolorowanka ,,Samochód”