Temat dnia : „Skaczące nutki ”

Cele:

-wyrabianie poczucia rytmu poprzez zabawę;

-utrwalenie piosenki “Nutki trzy”;

-włączenie rezonansu nosowego, doskonalenie słuchu mownego.

 

Zabawy z piosenką „Kto jak skacze” – próby skakania w rytm piosenki.

Zestaw ćwiczeń ruchowych.

 – „Instrumenty” – każde dziecko wybiera jakiś instrument i udaje grę na nim. Rodzic pełniący funkcję dyrygenta zaczyna dyrygować. Muzykanci śledzą ruchy pałeczki i przyśpieszają albo zwalniają poruszanie rąk, palców, wszystko wykonują w milczeniu i bez uśmiechu. Zadaniem dyrygenta jest pobudzić graczy do śmiechu. Muzyk, który się uśmiechnie, przestaje grać

 – „Muzyczne powitania” – Rodzic odtwarza dowolną muzykę. W chwilach, gdy muzyka cichnie, daje polecenie, aby np. przywitać się z rodzeństwem lub innym domownikiem, uścisnąć czyjąś dłoń, ukłonić się.

 – „Perkusja” – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, plecy mają proste, ręce na kolanach. Przy muzyce szybkiej i bardzo rytmicznej wystukują rytmy, naśladują Rodzica: klaszczą w ręce, uderzają rytmicznie w kolana, uderzają rytmicznie dłońmi o podłogę.

 – „Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna, masażyk. Rodzic wykonuje masaż pleców dziecku siedzącemu przed sobą zgodnie ze słowami i ruchami : Idą słonie – na plecach kładziemy na przemian całe dłonie; Idą konie – dotykamy piąstkami; Idą panieneczki na szpileczkach – dotykamy palcami wskazującymi; Świeci słonko – zataczamy dłońmi kółka; Płynie rzeczka – rysujemy linię; Pada deszczyk – dotykamy wszystkimi palcami; Czujesz dreszczyk? – łaskoczemy. Zamiana ról ,teraz dziecko próbuje wykonać ruchy na plecach Rodzica lub rodzeństwa, Rodzic mówi słowa wierszyka.

Utrwalenie piosenki: “„Nutki trzy”:  https://www.youtube.com/watch?v=4l1fhWcgdEk

Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.

 Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
         ta z plecakiem, ta z walizką.
         Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.

 Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
          ta z plecakiem, ta z walizką.
          Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.

Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
        ta z plecakiem, ta z walizką.
        Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

 „Dziwny zegar” – ćwiczenie logopedyczne .

Rodzic prezentuje różne zegary, np. klasyczny budzik, zegar ścienny, zegarek na rękę, zegarek w telefonie. Dzieci słuchają dźwięków wydawanych przez zegary.

 „Dziwny zegar”  Ewa Małgorzata Skorek

Zegar na kominie

od lat z tego słynie,

że gdy coś się stanie,

słychać wnet bimbanie: bimm-bamm. (x 3)

Gdy raz Olek rano

stłukł sobie kolano,

zegar, czy wierzycie,

zaczął zaraz bicie: bimm-bamm. (x 3)

 A gdy małej Zuzi

usiadł bąk na buzi,

to zaraz bimbanie

 powiedziało o tym mamie: bimm-bamm. (x 3)

 Kiedy dziadek Klary

 zgubił okulary,

to zegar od razu

 bimbał bez rozkazu: bimm-bamm. (x 3)

A kiedy znów babcie

 pogubiły kapcie,

 to zegar zmartwiony

 bił tak niestrudzony: bimm-bamm. (x 3)

 Martwi się rodzina:

 – jakaż to przyczyna

 zegarowi każe

 bimbać według zdarzeń?

Dzisiaj wcześnie rano

 fachowca wezwano,

by zegar naprawił,

mechanizm ustawił.

 I teraz, kolego,

 zegar słynie z tego,

 że bimba rodzinie

kwadrans po godzinie: bimm-bamm. (x 3)

 Dzieci naśladują bicie zegara. Głoska m powinna być wymawiana nieco dłużej.

 

Zabawy z piosenką „Klaśnij w dłonie”https://www.youtube.com/watch?v=3DcBDXw5YuE

 Kolorowanka online „ Nuta” –   http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/nuta?colore=online

Słuchanie i oglądanie bajki “Tupcio Chrupcio” https://www.youtube.com/watch?v=79OStzqvQzA