Temat dnia : „Skaczące nutki ”
Cele:
-wyrabianie poczucia rytmu poprzez zabawę;
-utrwalenie piosenki “Nutki trzy”;
-włączenie rezonansu nosowego, doskonalenie słuchu mownego.
Zabawy z piosenką „Kto jak skacze” – próby skakania w rytm piosenki.
Zestaw ćwiczeń ruchowych.
– „Instrumenty” – każde dziecko wybiera jakiś instrument i udaje grę na nim. Rodzic pełniący funkcję dyrygenta zaczyna dyrygować. Muzykanci śledzą ruchy pałeczki i przyśpieszają albo zwalniają poruszanie rąk, palców, wszystko wykonują w milczeniu i bez uśmiechu. Zadaniem dyrygenta jest pobudzić graczy do śmiechu. Muzyk, który się uśmiechnie, przestaje grać
– „Muzyczne powitania” – Rodzic odtwarza dowolną muzykę. W chwilach, gdy muzyka cichnie, daje polecenie, aby np. przywitać się z rodzeństwem lub innym domownikiem, uścisnąć czyjąś dłoń, ukłonić się.
– „Perkusja” – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, plecy mają proste, ręce na kolanach. Przy muzyce szybkiej i bardzo rytmicznej wystukują rytmy, naśladują Rodzica: klaszczą w ręce, uderzają rytmicznie w kolana, uderzają rytmicznie dłońmi o podłogę.
– „Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna, masażyk. Rodzic wykonuje masaż pleców dziecku siedzącemu przed sobą zgodnie ze słowami i ruchami : Idą słonie – na plecach kładziemy na przemian całe dłonie; Idą konie – dotykamy piąstkami; Idą panieneczki na szpileczkach – dotykamy palcami wskazującymi; Świeci słonko – zataczamy dłońmi kółka; Płynie rzeczka – rysujemy linię; Pada deszczyk – dotykamy wszystkimi palcami; Czujesz dreszczyk? – łaskoczemy. Zamiana ról ,teraz dziecko próbuje wykonać ruchy na plecach Rodzica lub rodzeństwa, Rodzic mówi słowa wierszyka.
Utrwalenie piosenki: “„Nutki trzy”: https://www.youtube.com/watch?v=4l1fhWcgdEk
Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.
Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.
Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.
„Dziwny zegar” – ćwiczenie logopedyczne .
Rodzic prezentuje różne zegary, np. klasyczny budzik, zegar ścienny, zegarek na rękę, zegarek w telefonie. Dzieci słuchają dźwięków wydawanych przez zegary.
„Dziwny zegar” Ewa Małgorzata Skorek
Zegar na kominie
od lat z tego słynie,
że gdy coś się stanie,
słychać wnet bimbanie: bimm-bamm. (x 3)
Gdy raz Olek rano
stłukł sobie kolano,
zegar, czy wierzycie,
zaczął zaraz bicie: bimm-bamm. (x 3)
A gdy małej Zuzi
usiadł bąk na buzi,
to zaraz bimbanie
powiedziało o tym mamie: bimm-bamm. (x 3)
Kiedy dziadek Klary
zgubił okulary,
to zegar od razu
bimbał bez rozkazu: bimm-bamm. (x 3)
A kiedy znów babcie
pogubiły kapcie,
to zegar zmartwiony
bił tak niestrudzony: bimm-bamm. (x 3)
Martwi się rodzina:
– jakaż to przyczyna
zegarowi każe
bimbać według zdarzeń?
Dzisiaj wcześnie rano
fachowca wezwano,
by zegar naprawił,
mechanizm ustawił.
I teraz, kolego,
zegar słynie z tego,
że bimba rodzinie
kwadrans po godzinie: bimm-bamm. (x 3)
Dzieci naśladują bicie zegara. Głoska m powinna być wymawiana nieco dłużej.
Zabawy z piosenką „Klaśnij w dłonie”https://www.youtube.com/watch?v=3DcBDXw5YuE
Kolorowanka online „ Nuta” – http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/nuta?colore=online
Słuchanie i oglądanie bajki “Tupcio Chrupcio” https://www.youtube.com/watch?v=79OStzqvQzA