Czwartek 14.05.2020
Temat: Wesoła zabawa
Cele:
- Wzmacnianie mięśni rąk i nóg;
- Reagowanie na różne sygnały;
- Rozwijanie poczucia rytmu;
Zajęcia:
„Jestem muzykantem” – zabawa ze śpiewem, doskonalenie artykulacji poprzez śpiewanie zgłosek dźwiękonaśladowczych. Rodzic proponuje dziecku zabawę w muzyków, polegającą na rozmowie pomiędzy nimi.
Jestem muzykantem
sł. i muz. Tradycyjne
Jestem muzykantem-konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? – Na pianinie.
A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
a pianino, i no, i no, a pianino, bęc! (refren śpiewają wszyscy, naśladując głosem
i gestem instrument)
Inne propozycje: na puzonie, onie, onie; na bębenku: bum ta-ra-ra; na flecie: fiju, fiju; na trąbce: tru, tu, tu, tu; na kołatce: kle, le, le, le.
Przykładowe wykonanie utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4
„Majowy spacer”– zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
„Wiatr i listki”- zabawa orientacyjno- porządkowa. Dziecko biega w tempie podanym na instrumencie perkusyjnym ( przydadzą się wykonane wcześniej instrumenty). Na mocne i szybkie uderzenie- biega szybko, na lekkie i ciche- powoli. Instrument cichnie dziecko-listek opada powoli na podłogę.
„Zbieranie kwiatów”- ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko chodzi swobodnie i naśladuje zbieranie kwiatów- wykonuje skłony, przysiady, wyprosty- pokazuje w górze swój bukiet.
„Jeże na łące”- zabawa z elementami czworakowania. Dziecko chodzi na czworakach, zatrzymuje się i przechodzi do leżenia na plecach. Wykonuje ruchy rękami i nogami uniesionymi w górę.
„Przeskakujemy przez kałuże”- zabawa z elementem podskoku. Bieg w różnych kierunkach. Na hasło: Przeskocz przez kałużę- dziecko wykonuje swobodne skoki.
„Zgarnianie trawy”- ćwiczenie tułowia. Dziecko stoi w małym rozkroku i naśladuje zgarnianie trawy w mały kopczyk. Praca rąk w skłonie w przód, wyprost- odpoczynek od pracy.
„ Odpoczynek na łące”- zabawa uspokajająca. Dziecko kładzie się na dywanie z rękoma ułożonymi wzdłuż ciała. Zamyka oczy i spokojnie oddycha. Rodzic zwraca uwagę na zachowanie prawidłowego toru oddychania.
Przykładowa melodia do zabawy: