Czwartek 14.05.2020

Temat: Wesoła zabawa

Cele:

  • Wzmacnianie mięśni rąk i nóg;
  • Reagowanie na różne sygnały;
  • Rozwijanie poczucia rytmu;

Zajęcia:

Jestem muzykantem – zabawa ze śpiewem, doskonalenie artykulacji poprzez śpiewanie zgłosek dźwiękonaśladowczych. Rodzic proponuje dziecku zabawę w muzyków, polegającą na rozmowie pomiędzy nimi.

 

Jestem muzykantem

sł. i muz. Tradycyjne

 

Jestem muzykantem-konszabelantem,

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

– A na czym? – Na pianinie.

A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,

a pianino, i no, i no, a pianino, bęc! (refren śpiewają wszyscy, naśladując głosem

i gestem instrument)

Inne propozycje: na puzonie, onie, onie; na bębenku: bum ta-ra-ra; na flecie: fiju, fiju; na trąbce: tru, tu, tu, tu; na kołatce: kle, le, le, le.

Przykładowe wykonanie utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4

„Majowy spacer”– zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

„Wiatr i listki”- zabawa orientacyjno- porządkowa. Dziecko biega w tempie podanym na instrumencie perkusyjnym ( przydadzą się wykonane wcześniej instrumenty). Na mocne i szybkie uderzenie- biega szybko, na lekkie i ciche- powoli. Instrument cichnie dziecko-listek opada powoli na podłogę.

„Zbieranie kwiatów”- ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko chodzi swobodnie i naśladuje zbieranie kwiatów- wykonuje skłony, przysiady, wyprosty- pokazuje w górze swój bukiet.

„Jeże na łące”- zabawa z elementami czworakowania. Dziecko chodzi na czworakach, zatrzymuje się i przechodzi do leżenia na plecach. Wykonuje ruchy rękami i nogami uniesionymi w górę.

„Przeskakujemy przez kałuże”- zabawa z elementem podskoku. Bieg w różnych kierunkach. Na hasło: Przeskocz przez kałużę- dziecko wykonuje swobodne skoki.

„Zgarnianie trawy”- ćwiczenie tułowia. Dziecko stoi w małym rozkroku i naśladuje zgarnianie trawy w mały kopczyk. Praca rąk w skłonie w przód, wyprost- odpoczynek od pracy.

„ Odpoczynek na łące”- zabawa uspokajająca. Dziecko kładzie się na dywanie z rękoma ułożonymi wzdłuż ciała. Zamyka oczy i spokojnie oddycha. Rodzic zwraca uwagę na zachowanie prawidłowego toru oddychania.

Przykładowa melodia do zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=5lCRsLjMeso