Temat: Wesołe instrumenty

Cele:

-wyrabianie poczucia rytmu;

-porównywanie liczebności, podawanie nazw cech jakościowych;

-zapoznanie z wyglądem niektórych instrumentów;

-poznanie różnych źródeł dźwięku nie tylko instrumentów, 

-poszerzanie zainteresowań dzieci.

 

Zabawy z Lulisią  https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

Zabawa matematyczna „Przez tropiki”.
 Rodzic rozsypuje na dywanie guziki różnego koloru i różnej wielkości.
“Przez tropiki”
Przez tropiki, przez pustynię        (dziecko chodzi po obwodzie koła)
toczył zając wielką dynię.         
Toczył, toczył dynię w dół.            (naśladuje ruch toczenia)
Pękła dynia mu na pół.                  (pochyla się, wykonując  powolny wymach rękoma wyciągniętymi do przodu, jednocześnie prostując się)
Pestki się z niej wysypały,             (robi młynek rękoma)
więc je zbierał przez dzień cały.
Raz, dwa, trzy! Raz, dwa, trzy!      (rytmiczne wyklaskują)
Ile pestek zbierzesz ty?                   (wskazują wybraną osobę na słowo: ty)

Dziecko zbiera do kubeczków guziki – liczy zebraną ilość. Wspólnie z dzieckiem  porównajcie zebraną liczbę. Możemy używać słów: więcej, mniej, dużo, mało.

Wysypujemy guziki i powtarzamy zabawę od nowa.

Słuchanie piosenki „Wesołe instrumenty”  https://www.youtube.com/watch?v=cD9ueu5w9EY

Film edukacyjny: “Świat małego Ludwika” – instrumenty muzyczne” https://www.youtube.com/watch?v=kl9lXIhjlr8

Świat muzyki towarzyszy ludziom w pracy, zabawie, odpoczynku. Do wydobywania dźwięków  służą instrumenty. Na świecie istnieje wiele  instrumentów – od prostych aż po bardzo skomplikowane. Na instrumentach można grać w różny sposób, w związku z tym instrumenty dzielimy na trzy wielkie grupy: strunowe, dęte i perkusyjne.

Instrumenty dęte- instrumenty, w których źródłem dźwięku jest drgające powietrze.

Instrumenty perkusyjne- instrumenty, w których dźwięk wydobywa się poprzez uderzanie lub pocieranie.

Instrumenty strunowe- instrumenty, w których źródłem dźwięku jest drgająca struna.

 

Wizyta w szkole muzycznejhttps://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

 Puzzle  “Instrumenty”.

Wytnij po linii i ułóż puzzle.

 

 

 

Gra na pianinku– gra online https://kidmons.com/game/piano-online/  .

Proponuję najpierw pokazać i zaśpiewać dziecku gamę muzyczną ( do,  re, mi, fa, sol, la, si, do) później poprosić, aby  dziecko spróbowało samodzielnie zagrać, a w nagrodę niech  tworzy nowe sekwencje . Miłej zabawy:)