Temat: Wesołe instrumenty
Cele:
-wyrabianie poczucia rytmu;
-porównywanie liczebności, podawanie nazw cech jakościowych;
-zapoznanie z wyglądem niektórych instrumentów;
-poznanie różnych źródeł dźwięku nie tylko instrumentów,
-poszerzanie zainteresowań dzieci.
Zabawy z Lulisią https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4
Zabawa matematyczna „Przez tropiki”.
Rodzic rozsypuje na dywanie guziki różnego koloru i różnej wielkości.
“Przez tropiki”
Przez tropiki, przez pustynię (dziecko chodzi po obwodzie koła)
toczył zając wielką dynię.
Toczył, toczył dynię w dół. (naśladuje ruch toczenia)
Pękła dynia mu na pół. (pochyla się, wykonując powolny wymach rękoma wyciągniętymi do przodu, jednocześnie prostując się)
Pestki się z niej wysypały, (robi młynek rękoma)
więc je zbierał przez dzień cały.
Raz, dwa, trzy! Raz, dwa, trzy! (rytmiczne wyklaskują)
Ile pestek zbierzesz ty? (wskazują wybraną osobę na słowo: ty)
Dziecko zbiera do kubeczków guziki – liczy zebraną ilość. Wspólnie z dzieckiem porównajcie zebraną liczbę. Możemy używać słów: więcej, mniej, dużo, mało.
Wysypujemy guziki i powtarzamy zabawę od nowa.
Słuchanie piosenki „Wesołe instrumenty” https://www.youtube.com/watch?v=cD9ueu5w9EY
Film edukacyjny: “Świat małego Ludwika” – instrumenty muzyczne” https://www.youtube.com/watch?v=kl9lXIhjlr8
Świat muzyki towarzyszy ludziom w pracy, zabawie, odpoczynku. Do wydobywania dźwięków służą instrumenty. Na świecie istnieje wiele instrumentów – od prostych aż po bardzo skomplikowane. Na instrumentach można grać w różny sposób, w związku z tym instrumenty dzielimy na trzy wielkie grupy: strunowe, dęte i perkusyjne.
Instrumenty dęte- instrumenty, w których źródłem dźwięku jest drgające powietrze.
Instrumenty perkusyjne- instrumenty, w których dźwięk wydobywa się poprzez uderzanie lub pocieranie.
Instrumenty strunowe- instrumenty, w których źródłem dźwięku jest drgająca struna.
Wizyta w szkole muzycznej : https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w
Puzzle “Instrumenty”.
Wytnij po linii i ułóż puzzle.
Gra na pianinku– gra online https://kidmons.com/game/piano-online/ .
Proponuję najpierw pokazać i zaśpiewać dziecku gamę muzyczną ( do, re, mi, fa, sol, la, si, do) później poprosić, aby dziecko spróbowało samodzielnie zagrać, a w nagrodę niech tworzy nowe sekwencje . Miłej zabawy:)