Temat: Plener malarski
Cele:
– Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
– Pobudzanie aktywności oraz ekspresji twórczej
1. ,,Wiosenne kwiaty- konwalie”- zabawa plastyczno- techniczna.
Dziecko dostaje podstawowe figury geometryczne do odrysowania, wycięcia, złożenia i przyklejenia według wzoru przygotowanego wcześniej przez Rodzica.
2. ,,Biedroneczki”- zabawa matematyczna
Przeliczanie i odwzorowywanie liczby. Rodzic ma przygotowane cztery szablony biedronek, wycięte kropki, zadania tekstowe do rozwiązania. Na pancerzykach biedronek nie ma kropek.
Dzieci rozwiązują zadanie tekstowe podane przez Rodzica i umieszczają tyle kropek na pancerzyku biedronki, ile wskaże wynik zadania. Zadania wymyśla Rodzic zawsze rozwiązaniem powinna być liczba parzysta. Zadania na dokładanie i odkładanie w zakresie 8.
3. ,,Na wiosennej łące”- zabawa ruchowa
Rodzic opowiada historyjkę, a dzieci za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbują odwzorować jej treść.
Jest piękna pogoda, świeci słonko. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy. Mrówki budują swoje miasto, zajączki skaczą po łące: kic, kic.
Żabki pływają w jeziorze i kumkają: kum, kum.
Ptaszki wysoko fruwają po niebie.
Bocian dostojnie kroczy, klekocząc: kle, kle.
Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze: szu, szu, szu.
Zaczął padać majowy deszczyk: kap, kap, kap.
Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków.
4. MALUJBAJKA Biedronki na łące, maluj i słuchaj bajeczki, malowanie krok po kroku nie tylko dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=wTp1XvCSwsY
- Kolorowa łąka – praca plastyczna
https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y6. Praca z K4., 6- opowiadanie o obrazku przedstawiającym łąkę. Wskazywanie zwierząt, które skaczą, latają i pełzają. Podawanie ich nazw. Rysowanie kresek odpowiadających liczbie poszczególnych elementów na obrazku.
7. Wycieczka na pobliską łąkę- plener malarski, rysowanie kredkami pastelowymi.
8. ,,Gimnastyka buzi i języka”- ćwiczenia oddechowe
a) Mówienie na wydechu- dzieci nabierają powietrza nosem, a następnie wypowiadają wyliczankę:
Niezapominajki to są kwiaty z bajki!
Rosną nad potoczkiem, patrzą żabim oczkiem.
b) Ćwiczenia ortofoniczne: brr, bzy.
c) Ćwiczenia języka: wysuwanie języka do przodu- język wąski i szeroki; liczenie językiem dolnych i górnych zębów; zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka; ćwiczenia szybkiego wymawiania zgłosek tr i br.