15 maja 2020
TEMAT KOMPLEKSOWY: POJAZDY
TEMAT DNIA:POJAZDY
Cele:
-usprawnianie warg i języka(ćwiczenia logopedyczne)
-wzmacnianie mięśni rąk i nóg
-rozwijanie zmysłu dotyku, posługiwanie się określeniami: zimne ciepłe, drewniane, metalowe, plastikowe
1.,,Pojazdy”-profilaktyka logopedyczna P. Siewiera-Kozłowskiej czytamy wierszyk dziecko powtarza wyrazy naśladujące dźwięki
Na ulicy i na wodzie
Moc pojazdów spotkać możesz:
Jadą auta z klaksonami-pip,pip,pip dziecko powtarza wyraz pip 3x
I rowery z dzwonkami-dzyń,dzyń,dzyń powtarzamy 3x
Do chorego ulicami
Mknie karetka z sygnałami-eo,eo,eo-powtarzamy 3x(robimy z warg kółeczko i
wysuwamy wargi do przodu
Po torach pociąg się toczy- czu, czu, czu 3x językiem uderzamy o wałek dziąsłowy
za zębami
A w wodzie cóż to się moczy ?
To statek płynie po fali-szu, szu, szu! 3x Wysuwamy wargi do przodu, język
uniesiony do
wałka dziąsłowego za
górnymi zębami
Żagle łopoczą w oddali-szu, szu, szu ! 3x powtarzamy
2. Ćwiczenia na rozgrzewkę
3. Ćwiczenia gimnastyczne zestaw 35
-,,Jedziemy samochodem” zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko biega swobodnie. Zatrzymuje się ,trąbi i jedzie dalej.
-,,Pompowanie kół”-dziecko stoi w małym rozkroku i naśladuje czynności pompowania kół. Ręce uniesione na wysokości klatki piersiowej: wdech-przysiad, wydech-pss i wyprost.
-,,Jedziemy małym samochodem”-ćwiczenie nóg. Dziecko w siadzie, dłonie oparte na podłodze .Przesuwanie się w siadzie przez odpychanie się od podłogi rękami i nogami
.-,,Naprawiamy samochód”-ćwiczenie tułowia. Dziecko leży na plecach, nogi ugięte w kolanach, ręce uniesione w górę i naśladują przykręcanie śrubek, czyszczenie, smarowanie samochodu.
-,,Mycie samochodu”-zabawa naśladowcza .Dziecko naśladuje mycie samochodu. Wspina się na palce-myje górę samochodu, robi przysiad-czyści koła
-chodzi we wspięciu na palcach i na całych stopach.
4. Pokoloruj według wzoru:
5. ,,Czarodziejski worek”-zabawa naśladowcza
Pokazujemy dziecku zabawki lub inne przedmioty codzienne wykonane z różnych materiałów: plastiku,metalu(samochodziki)drewna. Zwracamy uwagę na różne wrażenia dotykowe czy materiał jest zimny,lekki,ciężki. Następnie wkładamy przedmioty do nieprzezroczystego worka(lub pod koc).Dziecko rozpoznaje przez dotyk rodzaj materiału-metal plastik czy drewno.(Co to za przedmiot?)
6. Na koniec słuchamy piosenki i próbujemy powtarzać.