TEMAT KOMPLEKSOWY: DZIEŃ MAMY I TATY
TEMAT DNIA: MÓJ TATA
Cele :
-budzenie szacunku do rodziców
-budowanie wypowiedzi poprawnych gramatycznie
-ćwiczenie sprawności manualnej
1. Zabawa ruchowa„Marcowe koty” ‒ poproś dziecko, aby zamieniło się w kotka – stanęło na czworakach i kilka razy powoli i dokładnie naprzemiennie unosiło i opuszczało grzbiet jak kot, który się łasi. Następnie poproś dziecko, aby w pozycji na czworakach unosiło do tyłu raz jedną, raz drugą nogę. W zależności od sprawności dziecka możesz poprosić, aby podczas unoszenia lewej nogi uniosło także prawą rękę, a podczas unoszenia prawej nogi uniosło także lewą rękę – i chwilę wytrzymało w takiej pozycji. Na koniec zachęć dziecko-kotka, aby usiadło na swoich stopach i sięgnęło dłońmi do podłogi jak najdalej od siebie. Ćwiczenie rozciąga mięśnie grzbietu, wzmacnia mięśnie pośladków i ramion, kształtuje równowagę.
2. Słuchanie wiersza ,,Święto taty”H. Łochockiej.-
Dzisiaj Dzień Taty,mojego taty
i wszystkich ojców na świecie.
Niosę dla taty z ogródka kwiaty.
Co swoim tatą niesiecie?
Kwiatka nie macie? Zarzućcie tacie
na szyję ciepłe ręce,
mówiąc do ucha:Tatku posłuchaj,
chcę cię uściskać nic więcej.
Rozmowa: O jakim dniu była mowa w wierszu?
Co dziecko niosło dla taty?
Co powiedziało tacie do ucha?
Jaką niespodziankę można zrobić tacie?
Co miłego można powiedzieć tacie?
3. ,,Zrywamy kwiaty dla taty”-zabawa naśladowcza.
Dziecko udaje ,że zrywa kwiaty,pochyla się wącha ,zrywa,robi bukiet i wysoko podnosi go do góry.
4. Praca plastyczna -ramka .Wypychamy ramkę z książki nr 4 zad.19.Można ją ozdobić ulubionym kolorem farby maczanej paluszkiem (robimy dookoła kropeczki)lub plasteliną. Można ją ozdobić ptaszkami,kwiatkami z książeczki.
Przypominamy nazwy kolorów, których użyło dziecko.
5. Godni zaufania. Zawiązujemy dziecku oczy szalikiem i oprowadzamy je po domu (w ciepłe dni ta zabawa świetnie sprawdza się na dworze). Niech dotyka rękami ścian, przedmiotów, zgaduje, w którym jest pokoju. Potem zamiana ról – dorosły zawiązuje sobie oczy i pozwala się prowadzić dziecku. Nie obawiajcie się, maluchy bardzo poważnie podchodzą do tego zadania. To świetna nauka odpowiedzialności za drugą osobę.
6. Przypominamy sobie piosenkę ,,Moja rodzinka”(z wczoraj)