TEMAT KOMPLEKSOWY: DZIEŃ MAMY I TATY

TEMAT DNIA:TRALALA DLA MAMY I TATY

Cele :
-rozwijanie spostrzegawczości słuchowej.
-doskonalenie sprawności ruchowej
-nauka piosenki

1. Zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
2. ,,Co robią rodzice?”-ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez różne sprzęty. Dziecko udziela odpowiedzi : co robi mama lub tata.

3. ,,Prace domowe”-zabawa naśladowcza. Dziecko zgaduje co robi rodzic potem zamiana ról dziecko udaje ,że robi jakąś czynność rodzic zgaduje(mycie naczyń ,odkurzanie, mycie okien, krojenie warzyw itp.)
4. Słuchamy piosenki ,,Tralala dla mamy i taty”
Moja mama jest kochana
Moja mama wszystko wie
Kiedy do mnie się uśmiecha
tak zaśpiewam jej.
Tra la la, Tram pam, pam
Najpiękniejsza mamę mam
Tra la la, Tram pam , pam
Zaraz buzi mamie dam
W domu, w sklepie, na spacerze
Z moim tatą nie jest źle
Gdy prowadzi mnie za rękę
to uśmiecham się.
Tra la la, Tram pam ,pam
Bo fajnego tatę mam.
Tra la la, Tram pam, pam
Zaraz tacie buzi dam.
Piosenka do słuchania

Pytamy dziecko:
-O kim opowiada piosenka?
-Za co kocham swoich rodziców?
-Co lubię z nimi robić?
-Jak myślisz jaki kolor lubi mama ,a jaki tata?(lub co lubią robić rodzice? Jaka jest ich ulubiona potrawa?)
5. Uczymy się piosenki ze słuchu.
6. ,,Figurka dla mamy i taty”-zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko biegnie w rytm wygrywany na bębenku(jeśli nie mamy to wg rytmu klaśnięć rodzica)Kiedy przerywamy dziecko stara się przybrać jakąś ciekawą pozycję.
7. ,,Rodzice mają dużo zajęć”-zabawa dydaktyczna.
Zaczynamy zdania, a dziecko odpowiada.
Tata ugotował obiad. Co ugotował tata? np. zupę, 
Mama zrobiła pranie. Co uprała mama/np. spodnie, bluzkę
Tata zrobił zakupy. Co kupił tata?(chleb, jabłka)
Mama poukładała na półkach zabawki. Jakie zabawki poukładała?(lalki, misie)

8. Kolorowanka : Bukiet dla mamusi