Temat dnia: Uczymy się wyrażać emocje.

Cele:

– czerpanie radości z rodzinnych zabaw tanecznych;

– rozróżnianie nastrojów muzycznych;

– wyrażanie emocje przez środki niewerbalne, np. malowanie;

– właściwe reagowanie na sygnał w zabawie.

 

Słuchanie piosenki „ Nasze emocje” – https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4


 

Zabawa z piosenką : „Jak się czuje miś” – dzieci pokazują emocje tak jak w piosence, https://www.lulek.tv/vod/clip/jak-czuje-sie-mis-emocje-piosenka-dla-dzieci-92

 

 „Nasze zabawy” – proponujemy  wspólne znane zabawy, prosimy dziecko o podzielenie się informacją, która zabawa mu się bardziej podoba, która ma lepszy nastrój, jaka lepiej nadaje się do tańca.

 https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M

https://www.youtube.com/watch?v=2lsvxjIEbAw

  „Wesoły obrazek” – malowanie farbami i wacikami kosmetycznymi – dziecko słucha utworu muzycznego “Wiosna” A. Vivaldiego. Określa nastrój /wesoła czy smutna/, tempo /wolna czy szybka/ utworu. Za pomocą wacików wykonuje obrazek, który podpowiada mu muzyka. W trakcie malowania cały czas słucha muzyki. https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

  „Figurki” – dziecko biega w rytm muzyki. Pauza, mówimy: Figurki, figurki zamieńcie się w… − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Dziecko zastyga bez ruchu, przybierając pozy charakterystyczne dla podanego hasła.

 „Smutna i wesoła muzyka”- zabawa przy muzyce.  Rodzic rozkłada  na podłodze kartkę  białą i czarną. Dziecko słucha muzyki, gdy usłyszy wesołą muzykę- maszeruje raźno w miejscu na kartce białej. Gdy usłyszy smutną muzykę, stoi na kartce czarnej- unosi ręce i powoli je opuszcza . link do muzyki –https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y